تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

نیروهای روسیه چقدر در اوکراین پیشروی کرده‌اند؟

نیروهای روسیه تلاش می‌کنند بتوانند جبهه شرق و شمال را به یکدیگر برسانند، به همین دلیل از هفته دوح حمله به اوکراین، تصرف دنیپرو برای ارتش روس اهمیت حیاتی یافته است. رویداد24 در این گزارش وضعیت پیشروی نیروهای روس را بررسی کرده است.

پیشروی نیروهای روسیه

رویداد۲۴ تا امروز، بیست روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین گذشته است. شمار پناهجویان اوکراینی تاکنون از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفته است و تعداد زیادی نیز جان باخته‌اند. کشته‌شدگان روس هم بنا به اعلام دولت اوکراین، از ۱۳۰۰ نفر گذشته است. البته روسیه در چند روز نخست آمار جان باختگان را اعلام کرد و کشته شدن ۴۹۸ نظامی را تائید کرد. یورونیوز نوشته وزارت دفاع آمریکا تخمین زده که بین «دو تا چهار هزار» نظامی روس طی ۱۴ روز اولیه جنگ در اوکراین کشته شدند و در همین شرایط جنگ ادامه دارد. مشاور ولادیمیر زلنسکی پیش‌بینی کرده که جنگ احتمالا در ماه مه تمام شود، با این زلنسکی وضعیت جنگی در اوکراین را تا ۲۴ آوریل تمدید کرده است. طبق این قانون، خروج مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال از کشور ممنوع است و آن‌ها باید برای دفاع در برابر تهاجم روسیه در اوکراین بمانند.

در حالی که مذاکرات رسیدن به توافقی برای پایان جنگ ادامه دارد، حملات روسیه به شهر‌های مختلف اوکراین نیز شدت یافته است. سه شهر ماریوپل و خرسون و کی‌یف در یکی دو روز گذشته بیشترین آماج حملات ارتش روس بوده‌اند.

در ماریوپل تاکنون ۲۳۵۷ غیرنظامی کشته شده‌اند. این شهر بندری با حدود ۴۰۰ هزار جمعیت برای روز‌ها توسط واحد‌های روسی محاصره و ارتباط آن با بقیه کشور قطع شده است. در خرسون نیز اوضاع برای اوکراین دشوار است. شبکه تلویزیونی روسیا الیوم به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نیرو‌های مسلح این کشور، کنترل کامل استان خرسون در جنوب اوکراین را در دست گرفتند.

بی‌بی‌سی گزارش کرده که ارتش روسیه در تلاش برای محاصره کامل شهر کی‌یف است. نیرو‌های روسیه سعی کردند با محاصره پایتخت اوکراین ارتباط آن را با مناطق دیگر قطع کنند و با همین هدف از چند جبهه به طرف آن در حرکتند. از سوی دیگر نیروی دریایی روسیه با کنترل سواحل دریای سیاه، دسترسی اوکراین به تجارت دریایی را قطع کرده است. در همین گزارش گفته شده که سرعت پیشروی ارتش روسیه در شمال کندتر از جنوب اوکراین بوده است. در جنوب وضعیت به این شکل است که نیرو‌های روسیه پیشروی سریعی از شبه‌جزیره کریمه در جنوب اوکراین به سوی شرق و غرب داشته‌اند. در جنوب شرق نگرانی از وضعیت ده‌ها هزار غیرنظامی که در بندر ماریوپل گرفتار شده‌اند روزبروز بیشتر می‌شود. روسیه شرق شهر را در دست دارد و غرب آن در اختیار نیرو‌های اوکراینی است.

در گزارشی که بی‌بی‌سی از وضعیت جنوب اوکراین منتشر کرده، گفته شده در جنوب و جنوب‌غربی اوکراین، نیرو‌های روسیه به سمت شمال و در جهت زاپروژیا در حرکتند. آن‌ها همچنین مواضع خود را در اطراف میکولائیف تقویت می‌کنند. دیروز حمله هوایی به این شهر، ۹ کشته به جا گذاشت.

در جبهه شرق نیز وضعیت چندان برای اوکراین خوشایند نیست. نیرو‌های روسیه شهرهای استارومیلینکوا، پاولیوکا و یگوریوکا را تصرف کرده‌اند، اما در حمله به شهرهای ولونوواخا، که بین دونتسک و ماریوپل قرار دارد، موفق نبوده‌اند.

پیشروی نیروهای روسیه

مهمترین هدف حمله در روزهای اخیر شهر دنیپرو است؛ چراکه در صورت پیشروی کامل و تصرف این شهر، نیرو‌های روسیه از شمال و شرق به هم می‌رسند و این بدترین اتفاق برای اوکراین است. 

در حالی پیشروی نیروهای روسیه همچنان ادامه دارد، رویترز در گزارشی نوشته وضعیت برای روسیه بسیار بد است. خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از ویکتور زولوتوف فرمانده نظامی ارشد ارتش روسیه که اکنون به عنوان رئیس گارد ملی این کشور فعالیت می‌کند، اعلام کرده که اوضاع در اوکراین طبق انتظار پیش نمی‌رود.

رویترز نوشته اظهارات فرمانده گارد ملی روسیه با ارزیابی روز جمعه سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور مبنی بر اینکه «همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود» کاملا در تضاد است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
0
0
زنان و دختران خوب
پسران و مردان خوب
اوکراین همجواری خوبی
روسيه پهناوری و خوبی
دوستی و درستی
آتش بس
صلح الهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
ما پیروان مولا علی ع و امام حسین ع با هر گونه ظلم وتهاجم به خانه وکاشانه مردم بی گناه در هر کجای دنیا چه یمن چه اوکراین چه عراق و افغانستان به شدت مخالفیم وتهاجم را هر کس یا کشور دیکتاتوری باشد به شدت محکوم می کنیم ومتهاجم باید در دادگاه محاکمه گردد
نظرات شما
پیشخوان