تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

داور دربی پایتخت را دقیق‌تر بشناسید

مهدی سیدعلی یکی از داورانی است که در دوران قضاوتش، از کارت دادن به بازیکنان ترسی ندارد.

دربی استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ دربی نود و هشت در حالی از ساعت ۱۷:۳۰ روز پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند با سوت مهدی سیدعلی در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد که شرایط جدولی دو تیم کار را حساس کرده و پیروزی در داربی برای هر کدام از دو تیم، قدم بزرگی به سوی قهرمانی است و تیم برنده شانس بالایی برای فتح لیگ بیست و یکم دارد.

حساسیت این دیدار زمانی دو چندان می‌شود که انتخاب قاضی این میدان حواشی زیادی داشت و سرانجام قرار شد سیدعلی باتجربه پس از سال‌ها قضاوت در لیگ برتر، برای اولین بار این دیدار را سوت بزند. او در سال‌های اخیر بارها نامش به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی قضاوت در شهرآورد تهران مطرح شده بود اما هیچوقت نتوانسته بود به عنوان گزینه نهایی انتخاب شود و به عنوان داور پا به میدان شهرآورد بگذارد. این داور ۴۳ ساله که جانشین پیام حیدری برای سوت زدن در داربی ۹۸ شد، قرار بود هفته گذشته دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان را در چارچوب هفته بیست و دوم سوت بزند که با قهر او، کار به علی صفایی واگذار شد.

    سیدعلی که باتجربه‌ترین داور فعال حاضر در لیگ برتر به شمار می‌رود، در ۲۱۴ قضاوت خود در لیگ برتر، ۵۰۴ کارت زرد و ۵۹ کارت قرمز به بازیکنان داده است و جزو داورانی است که  کارت‌های زیادی از جیبش خارج می‌شود.


    بیشتربخوانید: دربی؛ هم استقلال صدرنشین است هم پرسپولیس


    او سال ۱۳۷۵ کار داوری‌اش را شروع کرد و اکنون نیز در شهرداری تهران فعالیت می‌کند. مهم‌ترین دیداری که سیدعلی قضاوت کرده، دیدار فینال جام حذفی فصل ۹۶-۹۵ بوده که در آن نفت تهران موفق شد با یک گل تراکتور را شکست دهد و قهرمان جام حذفی لقب بگیرد.

    بسیاری از کارشناسان و فعالان داوری معتقدند سپرده شدن قضاوت داربی ۹۸ به سیدعلی برای این است که او زودتر از ۴۵ سالگی خداحافظی کند اما این داور بارها اعلام کرده که تصمیمش این است که تا زمانی که بتواند، در لیگ برتر سوت بزند.

    سیدعلی ابتدای فصل موفق نشد در لیست داوران لیگ برتری قرار بگیرد و پس از موفقیت در دومین تست‌های آمادگی جسمانی موفق شد تا در این فصل و از هفته دهم به بعد در لیگ برتر و لیگ یک سوت بزند.

    نود و هشتمین داربی پایتخت، آزمون بزرگی برای این داور باتجربه در نخستین قضاوتش در داربی تهران است و باید دید سیدعلی می‌تواند با قضاوتی مناسب، به حواشی پیرامونش خاتمه دهد یا خیر.

    منبع: ایسنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان