تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

سرگئی لاوروف: آمریکا آماده سرعت بخشیدن به احیای برجام با هدف مجازات روسیه است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته آمریکا تلاش می‌کند با روسیه دشمنی کنند و به آن درس عبرت بدهند. الان هم فقط می‌خواهند هر چه سریع‌تر برنامه را احیا کنند تا روسیه را مجازات کنند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه

رویداد۲۴  لاوروف در پاسخ به سئوالی درمورد اینکه آیا احیای برجام با توجه به بازگشت نفت ایران به بازار به نفع روسیه است؟، گفت: ما هرگز به دوستان خود در عرصه سیاست خیانت نمی‌کنیم. ونزوئلا دوست ما است و ایران کشوری است که به ما بسیار نزدیک است.

وی افزود: «شما ببینید که آن‌ها [آمریکایی‌ها] واقعاً چه می‌کنند، تلاش می‌کنند با روسیه دشمنی کنند و به آن درس عبرت بدهند. آه، خوب، چه رژیم کاراکاس باشد. چه ایران باشد، فقط می‌خواهند هر چه سریعتر برنامه را احیا کنند تا روسیه را مجازات کنند.»

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: آمریکایی‌ها در مورد نفت و گاز با عربستان سعودی، امارات و قطر تماس گرفته‌اند. همه این کشورها، درست مانند ونزوئلا و ایران، به صراحت گفتند: وقتی درباره مسائل مربوط به ظهور بازیگران جدید در بازار نفت بحث می‌کنیم، همه ما به فرمت اوپک پلاس متعهد هستیم، جایی که سهمیه‌های هر بازیگری مورد بحث و توافق قرار می‌گیرد.»

لاوروف گفت: «در حال حاضر، دلیلی نمی‌بینم که باور کنم این مکانیسم ممکن است به نحوی از بین برود. هیچ کس علاقه‌ای به آن ندارد.»

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
درود بر شرافت و صداقت و شجاعت آقای ظریف که صادقانه اعلام کرد روس ها باعث تخریب برجام شدند ننگ و رسوایی بر مخالفان ظریف در تاریخ ثبت خواهد شد.
از شهرستان سراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
و شما لجنها هم میخواهید با تحریم ایران بازار نفت و گاز ایران را تصاحب کنید منتها عده ای کاسب برجام و شعارگوی و ابله نمیدانند شما دشمنی بزرگتر از آمریکا هستید الان برای دنیا مسجل شد که ترامپ نفوذی و عامل روسیه بود با نابودی برجام همه فهمیدند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان