تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱

فیلم واقعی از گروگان‌گیری در هرسین کرمانشاه

روز پنجم فروردین در شهر هرسین کرمانشاه فردی اقدام به گروگان گیری کرد و یگان ویژه برای برخورد با آن وارد عمل شد.

گروگان‌گیری در هرسین کرمانشاه

رویداد۲۴ عملیات رهایی ‎گروگان‌ها در هرسین که یگان ویژه استان ‎کرمانشاه برای مقابله با آن وارد عمل شد. طی این عملیات، گروگانگیر که ۴ نفر را کشته و زخمی کرده بود کشته شد و ۶ گروگان این حادثه در شهرستان ‎هرسین نجات یافتند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان در توضیح این ماجرای گروگان‌گیری گفته حوالی ساعت سه بامداد امروز پنجم فروردین از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ کشته شدن یک نفر در خیابان پارک شهر هرسین به ماموران پلیس اعلام شد و مأموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. ماموران در حال بررسی موضوع قتل بودند که مجدد به آنان اعلام که دو نفر از ناحیه شکم و پهلو مجروح و در حال انتقال به بیمارستان هستند که ماموران به بیمارستان مراجعه کردند و در بازجویی‌ها اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار با اسلحه کلاشینکف به سمت آنان شلیک و متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: ماموران پلیس با هدایت و مدیریت فرمانده انتظامی شهرستان هرسین اقدامات خود را برای دستگیری قاتل شروع و با تحقیقات فنی و تخصصی محل‌های احتمالی اختفای وی را در همان حوالی شناسایی کردند.


بیشتر بخوانید: لحظه وحشتناک شلیک گلوله به پزشک ایذه‌ای در مطبش +فیلم


فیلمی که نیروی انتظامی از عملیات برخورد با گروگان‌گیری منتشر کرده است

جاویدان با اشاره به اینکه یکی از محل‌های احتمالی اختفای این شرور، منزل عمه قاتل بود تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و با رعایت حقوق شهروندی وارد منزل شدند و در بازرسی از منزل مشاهد کردند قاتل چند ساعت قبل عمه خود را نیز به قتل رسانده است.

این مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه با اشاره اینکه تمامی سطح شهر و خروجی‌های آن برای پیدا شدن قاتل توسط پلیس مورد پایش قرار گرفت افزود: در ادامه گشت زنی ماموران در یکی از خیابان‌ها فرد قاتل توسط آن‌ها شناسایی شد که به محض مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرد.

جاویدان بیان کرد: با تیراندازی متقابل ماموران، فرد قاتل که خود را در محاصره پلیس می‌بیند وارد منزل مسکونی یکی از شهروندان شده و ۶ نفر از ساکنان آن را به گروگان می‌گیرد که به دنبال گروگان گرفته شدند اعضای این خانواده، تیم‌های رهایی گروگان و نوپو در محل حاضر و با فرد گروگانگیر وارد مذاکره شدند.

وی گفت: در مذاکرات اولیه با فرد گروگانگیر دو نفر خانم و یک نفر آقا آزاد می‌شوند، اما در ادامه فرد قاتل حاضر به رهایی دیگر افراد گروگان گرفته شده نمی‌شود که به ناچار در یک عملیات هماهنگ و برق آسا و پرتاب گاز اشک آور، دیگر افراد به گروگان گرفته شده آزاد می‌شوند که در زمان عملیات رها سازی فرد قاتل با شلیک به سمت افراد به گروگان گرفته شده، جان آنان را به خطر انداخته که ماموران به ناچار با شلیک متقابل وی را به هلاکت می‌رسانند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه علت اصلی این حادثه برابر بررسی‌های اولیه پلیس اختلافات خانوادگی بوده است بیان کرد: امنیت کنونی استان کرمانشاه به سادگی به دست نیامده که با حرکات سو عده‌ای از مخلان نظم و امنیت خدشه‌دار شود، بنابراین به مردم اطمینان می‌دهیم که با تمام توان حافظ امنیت و نظم و آرامش آنان هستیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان