تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
صادق زیباکلام:

از شجریان به تتلو رسیدیم/ همه چیزمان به همه چیزمان می‌آید

صادق زیباکلام استاد دانشگاه گفته در همه موارد افول کردیم و شکل اینکه «از شجریان، حسین علیزاده و کیهان کلهر به امیرحسین تتلو رسیده‌ایم»، تکرار شده است.

صادق زیباکلام

رویداد۲۴ صادق زیباکلام در کانال تلگرامی خود نوشت: در سیاست خارجی، پیشرفت‌های اقتصادی، ناامیدی نسل جوان وحسرت مهاجرت ازکشور، اعتیاد، گسترش فقر، بیعدالتی، بیکاری و... حکایت ازشجریان به تتلو تکرار شده.

سایت اقتصاددان چندی پیش با اشاره باستقبال باورنکردنی جوانانِ ایرانی از کنسرت جناب تتلو در استانبول نوشت که «با نسل‌های جوانمان چه کرده‌ایم؟» چه کرده‌ایم که فرزندانمان برای دیدن کنسرت تتلو ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند و... استقبال‌شان ازآن کنسرت آنقدر گسترده بود که درب‌های سالن کنسرت کنده شدند.

اقتصاددان می‌پرسد که با نسل جوانمان چه کرده‌ایم که جامعه‌ای که در آسمان هنری‌اش ستارگانی همچون کیهان کلهر، حسین علیزاده، محمدرضا شجریان، پرویزمشکاتیان، حسام الدین سراج، مختاباد؛ و گروه‌هایی همچون کامکارها، همایی و.. می‌درخشیدند، حالا سمبل و بُتش شده تتلو؟


بیشتر بخوانید: واکنش تند وزیر بهداشت به سخنان زیباکلام/ دریغ از یک جو غیرت ملی +فیلم


این فقط درعرصه هنر نبوده که «از شجریان، حسین علیزاده و کیهان کلهر به امیرحسین تتلو رسیده‌ایم. درعرصه‌های دیگرهم درخشش کمتری نداشته‌ایم. در سیاست خارجی، پیشرفت‌های اقتصادی، ناامیدی نسل جوان وحسرت مهاجرت ازکشور، اعتیاد، گسترش فقر، بیعدالتی، بیکاری و... حکایت ازشجریان به تتلو تکرار شده است»

امپراطور روسیه به اعلیحضرت همایونی ظل الله قبله عالم ناصرالدین شاه در نخستین سفرشان به آن کشور آینه قدی بزرگی هدیه می‌دهند. قبله عالم آن را در پاگرد کاخ گلستان نصب می‌کنند و هرروز صبح که به منظور جلوس به تخت سلطنت از برابر آن عبور می‌کردند، نگاهی به سیمای همایونی انداخته و در حالیکه سبیل‌های مبارک را تاب می‌دادند، بی‌اختیار زیرلب می‌فرمودند انصافا که همه چیزمان به همه چیزمان می‌آید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صادق زیباکلام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
4
2
راست میگه همه چیزمون به همه چیزمون میاد
وقتی استاد مدعی در علوم سیاسی میاد اعلام میکنه جزایر تنب بزرگ و کوچک و بوموسی را برای تنش زدایی بدیم به امارات دقیقا نشون دهنده همین نکته هست
به جان رضا کامنتی راست میگم
پاسخ ها
رضا
| France |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
جونت بی بلا مفت خور !!!!
محبوب تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
1
7
اقای زیبا کلام خیلی خوب و خلاصه روزگار ما را بیان کردید بنده تمام سخنرانی و نوشته های شما را گوش میدهم و می خوانم و حرفهایتان خیلی خوب است در مورد حاکمیت . ولی اشکالی که به جنابعالی و امثال شما که تحصیل کرده و دانشگاه دیده بودید ما جوانانزمان انقلاب فریب شما ها را خوردیم.
سایت محترم لطفا حقیقت را بیان کنید در زمان پهلوی امید به زندگی بود ولی حالا ناامیدی در بین مردم موج می زند و سراسر زندگی مردم را احاطه کرده است و هیچ روزنه امیدی برای اینده وجود ندارد مسولان می گویند مرغ فقط یک پا دارد و اصلا به فکر مردم نیستند انگار که در این کشور مردم فقط ان اقلیتی هستند که اینها را قبول می کنند اگر مسولان بگویند ماست سیاه است و همه انرا قبول کنند مسولان خوشحال می شوند.
حقیقت تلخ است سخنان انتقاد کنندگان منصف و دلسوز کشور منافعشان را به خطر می اندازد الان ما متاسفانه دنباله‌رو روسها شدیم انها هر چه بگویند چشم و گوش بسته قبول می کنیم. نمونه بارز ان اتفاقات جنگ اوکراین است اخباز جمهوری اذربایجان در مورد جنگ اوکراین همان طوری که اتفاق افتاده است گزارش می دهد با وجود اینکه این کشور از شوری جدا شده ولی ما ادعا می کمین یک کشور مستقل هستید ولی اخبارمان در مورد این جنگ همانند اخبار روسها می باشد به تجاوز به این بزرگی می گوییم عملیات ویژه چون خواست روسها همین است سایت محترم اگر دروغ نوشتم منتشر نکن واقعیت را شما بایان کنید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان