تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: مهم نیست چه اتفاقی در رابطه با ‎سپاه بیفتد، تحریم‌ها باقی می‌ماند

راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در جریان مذاکرات وین گفته مهم نیست چه اتفاقی در رابطه با ‎سپاه بیفتد، تحریم‌های بسیاری باقی می‌ماند

راب مالی

رویداد۲۴  نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که سپاه پاسداران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند و این موضوعی متفاوت از توافق هسته‌ای است. رابرت مالی با اشاره به مذاکرات وین گفت: «اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، تحریم‌ها لغو خواهند شد.»
رابرت مالی در نشست دوحهقطر گفت که مهم نیست که چه اتفاقی در رابطه با ‎سپاه بیفتد، تحریم‌های بسیاری باقی خواهد ماند.

او تاکید کرد که تصمیمی برای حذف سپاه از لیست تحریم نگرفته‌ایم. مالی افود: مطمئن نیستم که توافق اتمی با ‎ایران قریب‌الوقوع باشد. او در عین حال گفت که ما مدتی است که به آن [احیای برجام]نزدیک شده‌ایم.

‏رابرت مالی همچنین تاکید کرد که این یک توافق اتمی است، ما در حال لغو تحریم‌هاییم. توافق قصد رسیدگی به مسائل دیگر مانند سیاست منطقه‌ای ایران و تحریم‌های دیگر را ندارد و نمی‌توانیم در مورد آنچه دولت آینده ممکن است درباره توافق ایران انجام دهد اطمینان بدهیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین گفته فارغ از اینکه نتیجه توافق هسته‌ای چه باشد ما به کار با کشور‌های منطقه برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهیم.


بیشتر بخوانید: سپاه با خودگذشتگی اعلام کرد در مذاکرات وین این نهاد را در اولویت خود قرار ندهید/ توافق وین، فراتر از برجام نخواهد بود


روز گذشته حسین امیرعبداللهیان به احتمال وضعیت سپاه در جریان تحریم‌ها اشاره کرده و گفته بود «موضوع خارج کردن لیست اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها، یکی از موضوعات اصلی ما در مذاکرات است. برخی از هلدینگ‌ها و موسسات حکومتی ما قرار دارد و یکی از موضوعات هم سپاه پاسداران است. در موضوع سپاه پاسداران آن چیزی که مهم است اینکه باید جایگاه و نقش سپاه، به عنوان نقش امنیتی و دفاعی ما مورد توجه قرار بگیرد.»

وی ادامه داد: «مقامات ارشد سپاه همواره به ما یادآوری می‌کنند در راستای منافع ملی کشور، هرچه لازم است انجام بدهید و موضوع سپاه پاسداران را در اولویت خود قرار ندهید و این از خودگذشتگی سپاه پاسداران است، اما بالاخره سپاه از مجموعه‌های اصلی کشور است و زمانی که می‌گوییم که سپاه یعنی حاج قاسم سلیمانی و با وجود اجازه مقامات سپاه، اما این موضوع از موضوعات اصلی ما است.»

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان