تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱

اپل پی پشتیبانی از کارت‌های بانکی میر روسیه را متوقف می‌کند

سرویس پرداخت اپل پی دیگر از کارت‌های بانکی میر (Mir) روسیه پشتیبانی نمی‌کند. با این حساب حفره‌ای که برای دور زدن تحریم‌ها و استفاده از سیستم اپل پی در دسترس قرار داشت، دیگر توسط کاربران قابل استفاده نخواهد بود.

اپل پی پشتیبانی از کارت‌های بانکی میر روسیه را متوقف می‌کندرویداد۲۴ به گزارش رویترز، اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت میر قرار گرفته می‌گوید: «اپل به NSPK [سیستم کارت‌های پرداخت ملی روسیه] اطلاع داده که پشتیبانی از کارت‌های میر را در سرویس پرداخت اپل پی متوقف می‌کند. آپلود کارت‌های جدید میر هم از تاریخ ۲۴ مارس ناممکن شده است.»

اپل اولین بار در سال ۲۰۲۱ پشتیبانی از کارت‌های میر را به اپل پی اضافه کرد، ولی حالا گفته شده حتی کارت‌هایی که از قبل به این سرویس اضافه شده بودند، تا چند روز دیگر غیرفعال می‌شوند. میر ظاهرا متعلق به بانک مرکزی روسیه است و پس از ماجرای درگیری بر سر منطقه کریمه در سال ۲۰۱۴ در پاسخ به تحریم‌های اقتصادی به وجود آمد. آمار‌های بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد که حدود ۳۲ درصد همه کارت‌های بانکی جدید از نوع میر هستند.


بیشتر بخوانید: چرا خاورمیانه به کارزار تحریم روسیه نخواهد پیوست؟


گوگل هم ظاهرا به دنبال قطع پشتیبانی از کارت‌های میر است. گفته شده که این شرکت یک برنامه آزمایشی را متوقف کرده که اکتبر پارسال آغاز شده بود و به کاربران اجازه می‌داد کارت‌های میر را به گوگل پی وصل کنند. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای قطع خدمات پرداختی در روسیه را تایید کرده است.

بسیاری از کاربران روسیه به دنبال تحریم‌های غرب علیه بانک‌های بزرگ این کشور از جمله VTB Group, Sovcombank, Novikombank, Promsvyazbank و Otkritie FC Bank دسترسی به سرویس‌های اپل پی و گوگل پی را از دست داده‌اند. چند هفته پیش ویزا و مسترکارت هم فعالیت‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند. بر این اساس، کاربران روس نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خود برای پرداخت‌های بین‌المللی با این دو سرویس استفاده کنند.

منبع: دیجیاتو
برچسب ها: خبر مهم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان