تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

اسکوچیچ: توقعات از تیم ملی بالا رفته است!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از این موضوع ابراز تعجب کرد که چرا فقط دیدار با تیمی کره جنوبی بزرگ تلقی می‌شود و گفت در آن مسابقه تعداد زیادی از بازیکنانش را در اختیار نداشته است.

اسکوچیچ

  رویداد۲۴دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان که قرار است فردا (سه‌شنبه) در مشهد برگزار شود، اظهار داشت: بازی قبلی را متأسفانه با نتیجه خوبی تمام نکردیم و فردا برای جبران این نتیجه وارد زمین می‌شویم و خیلی امید داریم که این بازی را به نفع خودمان تمام کنیم و البته حسن ختامی باشد برای این دوره از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی. تعدادی از بازیکنان‌مان را در اختیار نداریم و این مشکلی است که در تیم ما وجود دارد، ولی نسبت به بازی فردا بسیار خوش‌بین هستم تا بتوانیم بازی خوبی را از خودمان نشان دهیم.

«بعد از اولین شکست تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، انتقاداتی نسبت به عملکرد تیم ملی و شما مطرح شد و صحبت‌هایی به میان آمد که ممکن است همراه تیم ملی در جام جهانی نباشید. این موضوع شما را برای دیدار فردا و همچنین قرعه‌کشی جام جهانی اذیت نمی‌کند؟»، اسکوچیچ در واکنش به طرح این پرسش خاطر نشان کرد: چنین صحبت‌هایی روی من و تیمم تأثیری ندارد. در این دو سالی که ما نباخته بودیم خیلی‌ها منتظر بودند تا بتوانند انتقادات‌شان را از تیم ملی ابراز کنند، ولی من کاملاً با صحبت‌هایی که مطرح شد با آرامش برخورد کردم، در ضمن فدراسیون فوتبال هم موضع رسمی‌اش را برای این صحبت‌ها بیان کرد و من چیزی برای اضافه کردن ندارم.


بیشتر بخوانید: تکلیف اسکوچیچ روشن شد!


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: دنباله بهانه‌جویی برای نتیجه‌ای که مقابل کره گرفتیم نیستم، ولی باید یادآوری کنم که پنج بازیکنان‌مان را به دلیل کرونا و دو بازیکن‌مان را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و برای تیمی مثل ایران وقتی هفت نفر از ترکیب ۱۱ نفره‌اش را در اختیار ندارد قطعاً کار سخت می‌شود.

اسکوچیچ افزود: البته ما برای بازی با کره سفر خیلی طولانی را هم داشتیم و بدون آماده‌سازی و بدون اینکه تیم کاملی را در تمرینات در اختیار داشته باشیم پا به زمین گذاشتیم.

وی در پاسخ به این سال که نظرش درباره این موضوع که بازی‌های آینده تیم ملی هم در شهرستان‌ها برگزار شود چیست، خاطرنشان کرد: ابتدا بگویم که حس خیلی خوبی دارم که الان در مشهد هستیم. البته بار اول نیست که به این شهر آمده‌ام. نظر مساعدی دارم که تیم ملی گاهی به شهر‌های دیگر برود و تمرکززدایی شود، چون تیم ملی متعلق به همه شهر‌های کشور است و این شانس را باید مردم داشته باشند که بازی تیم ملی کشورشان را در ورزشگاه تماشا کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه فکر نمی‌کند به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اگر با مصلحت بیشتری رفتار می‌کرد و بازیکنانی که جامعه از او می‌خواست را دعوت می‌کرد کاری که در این مدت او انجام نداده است، الان موقعیت مطمئن‌تری داشت، چرا که خیلی‌ها فکر می‌کنند این آخرین نشست خبری او به‌عنوان سرمربی ایران است، تصریح کرد: همه بازی‌ها برای ما اهمیت یکسانی دارد. اگر نظر شما این است که بازی فردا اهمیت کمی دارد باید این را یادآوری کنم که با برد احتمالی ما در بازی فردا و مساوی احتمالی کره در بازی با امارات معادلات صدرنشینی این گروه تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: این را باید تأکید کنم که بازی‌هایی که ما قبل از بازی با کره انجام دادیم همه حکم فینال را برای‌مان داشت و سعی کردیم نهایت تلاش‌مان را انجام دهیم، ولی باید این را هم درک کنیم که یک تیم ممکن است روز خوبش نباشد و تیم حریف عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد. باز هم می‌گویم که هفت بازیکن‌مان را در اختیار نداشتیم و اگر قرار باشد که من موضوعاتی را امتحان کنم و دست به آزمون و خطا بزنم از این بازی‌های رسمی استفاده می‌کنم و ایده‌های خودم را می‌سنجم. در نهایت همه بازیکنان و کادر تیم ملی فوق‌العاده کار کردند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم.

اسکوچیچ یادآور شد: من نمی‌دانم چرا فقط به بازی با کره لقب بازی بزرگ را می‌دهید! اگر یادتان باشد در بازی‌های مرحله قبل چهار بازی بازی‌های بسیار حیاتی داشتیم و آن‌ها بازی‌ها هم بازی بزرگ بودند. این را هم درک می‌کنم که بعد از صعود به جام جهانی توقعات تا حدی بالا رفته و بازی تشریفاتی ما با کره بازی مهمی تلقی می‌شود. البته من از این موضوع خوشحالم که سطح توقعات از تیم ملی تا این حد بالا رفته است. انتقادات هم طبیعی است. بعد از اینکه ۱۵ بازی را بدون باخت سپری کردم می‌دانستم که انتقاداتی مطرح می‌شود و من هم آن‌ها را با آغوش باز می‌پذیرم، ولی در نهایت از مسیری که آمدیم راضی هستم.

وی در مورد میزان دشواری دیدار مقابل لبنان و یادآوری این موضوع که در دیدار قبلی برابر لبنان تیم ملی در دقایق پایانی از شکست به پیروزی رسید، تصریح کرد: ما برای لبنان احترام زیادی قائل هستیم، ولی این را هم می‌دانید که تیم ایران تیم باکیفیت‌تری نسبت به لبنان است. این را از بازیکنانم می‌خواهم که فردا با جدیت تمام در زمین حاضر شوند، چون آن‌ها نماینده کشورشان هستند و اگر با چنین ذهنیتی پا به زمین بگذاریم قطعاً با برد بازی را تمام می‌کنیم، ولی اگر حس کنیم از حریف برتر هستیم ممکن است بازی گره بخورد و کار برای‌مان سخت شود. بازیکنان را می‌توانیم به بازیکنان باکیفیت‌تر و بازیکنان باکیفیت پایین‌تر تقسیم کنیم، ولی هر بازیکنی خصوصیات خاص خودش را دارد و نبود یک بازیکن مثل طارمی و یا آزمون قطعاً روی عملکرد یک تیم تأثیرگذار می‌شود، چون هر بازیکنی هم که جایگزین شود به لحاظ خصوصیات و کیفیت متفاوت خواهد بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که مقابل لبنان که چند بازیکنش به دلیل کرونا غایب هستند، از بازیکنان باتجربه استفاده می‌کند یا از بازیکنان جوان و بازیکنانی که از لیگ به تیم ملی دعوت کرده است استفاده خواهد کرد، گفت: مطمئن هستید که بازیکنان کلیدی‌شان را به دلیل کرونا در اختیار ندارند؟ درست است که ما بازیکنان جوان و باکیفیتی در لیگ داریم، ولی قطعاً تیمی که فردا پا به زمین می‌گذارد بهترین و آماده‌ترین تیمی است که ما در حال حاضر می‌توانیم داشته باشیم.

مثلاً شما از بازیکنان باتجربه صحبت می‌کنید، ولی خیلی سخت است بازیکنی که در سئول بازی کرده است فردا وارد میدان کنیم. قطعاً کار راحتی نیست. به شما قول می‌دهم تیمی که فردا به زمین می‌رود از بازیکنانی هستند که از آرمانی‌ترین شرایط برخوردار هستند. در چنین بازی‌هایی است که من می‌توانم کار‌های جدید را امتحان کنم، البته در عین اینکه بازی را با برد به نفع خودمان تمام می‌کنیم.

اسکوچیچ افزود: مشکل دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که ما بازیکنان باکیفیتی را در اختیار داریم که از شرایط بازی به دور هستند و جایگاه ثابتی در تیم‌شان ندارند و این می‌تواند کار را برای‌مان سخت کند. قطعاً برای جام جهانی مهم این است که بازیکنان در باشگاه‌های خودشان روند ثابتی داشته باشند و بازی کنند. اگر طور دیگری بخواهم صحبت کنم این است که ما بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت به بازیکنان داخلی در اروپا داریم، ولی کم بازی می‌کنند و این می‌تواند برای ما یک مشکل دیگر باشد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که دوست دارم درباره آن صحبت کنم این است که اگر خاطرتان باشد در اردوی قبل سردار آزمون کرونا داشت و در این اردو هم با مصدومیت جزئی در مچ پایش به اردوی تیم ما اضافه شد. از باشگاه لورکوزن با ما در ارتباط بودند و به ما توصیه کردند که بهتر است سردار این سفر طولانی را از آلمان به سئول انجام ندهد، ولی سردار دلش می‌خواست که در کنار تیم باشد و اراده کمک به تیم داشت که بسیار باارزش است و باید درباره آن صحبت می‌کردم.

درباره مهدی طارمی هم باید بگویم که در بازی فردا او را هم به دلیل تست مثبتش در اختیار نخواهیم داشت. طارمی هم نشان داده که چقدر دلش با تیم است و می‌خواست که به تیم کمک کند. با مشورتی که با تیم پزشکی داشتم به من گفتند که از شرایط جسمانی مطلوبی برخوردار نیست و نمی‌توانیم از او در بازی فردا استفاده کنیم.

«بعد از مصدومیت شجاع خلیل‌زاده از بازیکنی که چندین ماه به دلیل پارگی رباط صلیبی مصدوم بوده است در پست غیرتخصصی استفاده کردید و حتی دانیال اسماعیلی‌فر را به میدان نفرستادید. شما حتی از اسامی بازیکنانی مثل رامین رضاییان و صالح حردانی گذشتید. دلیل این تصمیمات چه بود؟»، اسکوچیچ در واکنش به طرح این موضوع خاطرنشان کرد: تصمیم من به این دلیل بود که ما می‌دانستیم سون (مهاجم تیم ملی کره جنوبی) قرار است در آن سمت بازی کند و می‌خواستیم مدافعی را در آن سمت قرار دهیم که خصوصیت تدافعی بیشتری داشته باشد. اگر بخواهم توضیحات تاکتیکی بیشتری بدهم این است که ما از یکی از دفاع‌های کناری‌مان خواسته بودیم ایستاتر بازی کند و از دفاع چپ‌مان خواسته بودیم که در حملات هم شرکت کند. در نیمه اول که شجاع در زمین بود واقعاً موقعیت‌های چندانی به حریف ندادیم و آن‌ها با سانتر نزدیک دروازه ما شدند.

وی افزود: در فوتبال ایران مدافع با خصوصیات تدافعی بیشتر کم است و آنالیزی که از مدافعان کناری ایران دارم این است که مشکل متداولی در بین آن‌ها وجود دارد. آن‌ها از جای خودشان خارج می‌شوند و سعی می‌کنند به بازیکن حریف نزدیک شوند و در عین حال فضای پشت‌شان خالی می‌شود و نمی‌توانند بازیکن حریف را به خوبی مهار کنند.

منطق من هم برای گذاشتن شجاع خلیل‌زاده در این پست به دلیل تاکتیکی بود و سعی کردم توضیح دهم. درباره صالح حردانی و دانیال (اسماعیلی‌فر) هم باید بگویم که سعی کردم در بازی با کره از بازیکنی استفاده کنم که تجربه ملی بیشتری دارد و در دیدار‌های قبلی بازی کرده و به لحاظ ذهنی پخته‌تر است. در فوتبال ایران ما در بعضی از پست‌ها نقاط ضعفی می‌بینیم، خصوصاً در دفاع‌های کناری و همینطور در پست هافبک. من بازی‌های لیگ ایران را به خوبی دنبال می‌کنم، ولی بازیکنی دیگر شبیه مسعود شجاعی یا اشکان دژاگه در لیگ ما پیدا نمی‌شود و این یکی از ایراداتی است که می‌توانیم به لیگ ایران داشته باشیم، لیگی که در آن بازیکن‌سازی در پست‌های مختلف به خوبی انجام نمی‌شود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
1
تیم ما تیم کوچکی نبود که داری می گی توقعات رفته بالا . ما با پرتقال مساوی کردیم چی داری می گی؟ اجازه ندید به تیم ایران به شکل توهین کنه
نظرات شما
پیشخوان