تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

علیرضا قربانی خبر جلوگیری از ورودش به آمریکا را تایید کرد؛ به خاطر سربازی در سپاه جلوی ورودم را گرفتند

علیرضا قربانی در یک پست اینستاگرامی با انتشار ویدیویی خبر جلوگیری از ورودش به خاک آمریکا را تایید کرد اما گفت: دوتابعیتی بودن من دروغ است.

علیرضا قربانی

رویداد۲۴ علیرضا قربانی امروز (جمعه، ۱۲ فروردین) با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود گفت: از دیشب تقریباً بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و بین‌المللی، پلتفرم‌ها و حتی تلویزیون‌های فارسی زبان و بین‌المللی خبری را منتشر کردند که باعث نگرانی برخی از دوستان و عزیزانی که اخبار فرهنگی هنری را دنبال می‌کنند، شده است. به رسم احترام و ادب و با حفظ حرمت همه خبرگزاری محترم داخلی و خارجی و حتی تلویزیون‌های خارج از ایران دلم می‌خواست چند نکته را به صورت کاملا کوتاه و مجمل این جا خدمتتان عرض کنم تا رفع نگرانی شود و آنچه که باید به صورت دقیق عنوان شود.

وی افزود: من برای اجرای کنسرت توسط ارکستر پاسیفیک سیمفونی کالیفرنیا و بنیاد فرهنگ به آمریکا دعوت شدم و طبیعتاً بخش حقوقی و وکالت دفتر نیویورک پیگیر کار‌های ویزای من بنده شدند. در نهایت من ویزای خودم را از کنسولگری آمریکا در تورنتو دریافت کردم و در بدو مراجعه و ورود به فرودگاه تورنتو که مرز هوایی مشترک با آمریکا دارد، افسر مربوطه بخش کنترل پاسپورت طبق روال عادی که وجود دارد، سوالات مختلفی را از همه می‌پرسند مبنی بر اینکه ویزا از کجا اخذ شده، شرایط ورود چگونه است؟ مدت اقامت کجاست و هدف از سفر چیست؟ برای من هم به همین صورت بود البته از بنده توضیحات تکمیلی را خواستند که بنده به همه سوالات پاسخ لازم را دادم، ولی در نهایت افسر مربوطه توضیح داد که به جهت قواعد و قوانینی که وجود دارد اجازه حرکت از بخش پاسپورت کنترل را به بنده نخواهند داد و اجازه ورود به خاک آمریکا با این ویزا وجود ندارد. به نظر می‌رسد این مساله ناشی از ناهماهنگی بین بخش کنسولگری صادرکننده ویزا و افسر باشد.

این خواننده عنوان کرد: دفتر حقوقی و وکالت بنده در آمریکا با احترام و همه تلاشی که دارند پیگیر این هستند که دلیل اصلی را به صورت قانونی هم از کنسولگری و هم بخش گمرک فرودگاه تورنتو دریافت کنند. اما آنچه که به ذهن این عزیزان می‌رسد، این است که از سال ۲۰۱۹ به بعد قانونی تصویب شده که شامل همه افراد می‌شود. یعنی هر کسی مانند بنده که دو سال از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۱ در سپاه سرباز بودم از دریافت ویزای آمریکا منع می‌شوند. این قانون به صورت عمومی است و شامل همه افراد می‌شود. این تنها چیزی است که به ذهن دفتر حقوقی بنده می‌رسد و می‌تواند شامل حال این ویزا شده باشد. تا اینجای کار خبری که منتشر شده درست است، اما بعد از این همه آنچه عنوان شده تحریف و کذب است. یعنی دفتر حقوقی من می‌تواند به این مساله ورود کرده و از کسانی که این خبر را منتشر کردند اعاده حیثیت کنند. البته لس‌آنجلس تایمز که روزنامه معتبری است اولین جایی بوده که این خبر را به صورت رسمی منتشر کرد. این روزنامه هم بنا شده که اصلاحاتی را انجام دهد.

وی در ادامه با بیان این که اخباری که مدعی شده بنده از پخش کنترل پاسپورت گذر کردم کذب است، گفت: اینکه بنده سوار هواپیما شدم، روی صندلی خودم نشستم و مأموران مرزی آمدند و بنده را از هواپیما پیاده کردند، اینکه بنده دو تابعیتی کانادا هستم همه اخباری نادرست است. مساله فقط آن مشکل قانونی بود که منجر به این اتفاقات شد.‌

قربانی اظهار داشت: در نهایت بهترین‌ها را در سال جدید برای شما آرزو می‌کنم. بلیت‌های این اجرا مدت‌ها بود که تمام شده و قرار بود برای بیش از ۳ هزار نفر اجرا کنم. بسیار ناراحت و متأثر شدم که قسمت نشد و نتوانستم در جمع آن‌ها حضور پیدا کنم. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک نه تنها در آمریکا بلکه در کشور‌های دیگر هم در خدمت مخاطبان باشم و با فروکش کردن شرایط کرونا بتوانم در شهر‌های مختلف ایران عاشقانه بین مردم حضور پیدا کنم و برنامه‌های مختلفی در تهران هم داشته باشم.

این خواننده سرشناس در پایان گفت: همه شما را به خدای بزرگ می‌سپارم و اغراق نیست اگر عرض کنم ما به یمن حضور و توجه و عشق شما در عرصه فعالیت‌های هنری خودمان پابرجا هستیم و همین جا دست تک تک شما عزیزان را می‌بوسم.

لس‌آنجلس تایمز روز چهارشنبه در مطلبی گزارش داد علیرضا قربانی پس از چهار ساعت بازجویی توسط ماموران مهاجرتی آمریکا به دلیل خدمت دوساله سربازی در سپاه پاسداران از ورود به خاک این کشور منع شد و اجرا در یک جشن نوروزی را از دست داد.

منبع: انتخاب
برچسب ها: علیرضا قربانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
0
0
کار درستی کردند
نظرات شما
پیشخوان