تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

شرط جنجالی ستاره تیم ملی برای پیوستن به پرسپولیس/ برکناری یحیی گل محمدی!

گفته می شود علیرضا بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس در انتظار تعیین تکلیف یحیی گل محمدی است.

علیرضا بیرانوند

رویداد۲۴ یحیی گل‌محمدی حامد لک را بیرون گذاشت. این مهم‌ترین خبر دیروز پیرامون تیم پرسپولیس بود که شاید با تمام اتفاقات هفته‌های اخیر کمی عجیب و تلخ به نظر می‌رسید. حامد لک در هفته‌های اخیر افت فاحشی داشت و گل‌های بدی خورد که با کنار گذاشتن این اشتباهات و چند اشتباه نیم‌فصل اول شرایطی کاملاً متفاوت با فصل قبل پیدا کرده اما کنار گذاشتن از لیست بازی با هوادار آن هم در این مقطع از فصل ریشه در اتفاقات زیادی داشت و دارد.

لک تا پنجشنبه در تمرین حاضر بود

دیروز رسانه‌ها خبر دادند حامد لک به دلیل اشتباهی که در بازی دوستانه ۹ فروردین مقابل تیم امید مرتکب شد از تیم کنار گذاشته شده و یحیی به او گفته چون روی فوتبالش تمرکز ندارد، برود و هر وقت تمرکز داشت برگردد! اما مسأله فراتر از این حرف‌هاست و ریشه در مسائل مهمتری دارد کما اینکه احمد گوهری هم در همان بازی تدارکاتی مقابل تیم المپیک اشتباه بدی مرتکب شد و گل بدی خورد.

در عین حال دیروز رسانه‌ها خبر دادند به دلیل همان اشتباه، حامد لک در تمرینات روزهای اخیر به دستور یحیی شرکت نکرده اما گلر شماره ۸۱ سرخ‌ها تا روز پنجشنبه ۱۱ فروردین (دو روز بعد از بازی با امیدها) در تمرینات حضور فعال داشت و از روز جمعه خبری از او نشد.

اعتراض به نیمکت‌نشینی در دربی و پاسخ یحیی

حامد لک انتظار داشت با وجود اشتباه بزرگی که در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان مرتکب شد و تیم خودش را در همان دقیقه ۷ بازی ناک اوت کرد، در دربی بازی کند. علت این مسأله به حمایت‌های ویژه و همه‌جانبه پیشکسوتان پرسپولیس از او برمی‌گشت که در تمام روزهای مانده به دربی چه در فضای مجازی چه در مصاحبه با رسانه‌های رسمی از حامد حمایت کرده و از یحیی خواسته بودند به خاطر تجربه بیشتر لک در دربی‌ها از او استفاده کند.

با این حال گل‌محمدی سر آخر به این نتیجه رسید که باید از احمد گوهری در آن بازی مهم استفاده کند که البته به نتیجه دلخواهش هم نرسید و گوهری هم گل خورد هر چند با وجود تزلزل عجیبی که داشت خوش شانس بود که هم بازیکنان حریف ضربات نهایی ضعیفی داشتند هم خودش غیر از آن برخورد دقایق نخست با یامگا دچار اشتباه بزرگی نشد.

با وجود این حامد لک در شروع تمرینات امسال و بعد از بازگشت یحیی به تمرین به او معترض شد که چرا با وجود حمایت‌ها و نظرات مثبت پیشکسوتان از او در دربی استفاده نکرده که گل‌محمدی جواب قاطعی داده و گفته اوست که تصمیم می‌گیرد کدام بازیکن در ترکیب باشد.


بیشتربخوانید: آخرین واکنش بیرانوند در خصوص بازگشت به پرسپولیس


لک برای بازگشت از درویش کمک گرفت

به نظر می‌رسد کنار گذاشتن حامد لک از لیست بازی با هوادار که شاید حداقل تا بازی پیکان هم تداوم داشته باشد، به نوعی کلید کنار گذاشتن این دروازه‌بان از پرسپولیس باشد. در عین حال گفته می‌شود بعد از همان اعتراض حامد لک به بازی نکردنش در دربی، یحیی به او اعلام کرده در تمرین پرسپولیس حاضر نشود اما لک با درویش مدیرعامل باشگاه صحبت کرده و درویش موفق شده یحیی را متقاعد کند که او را به تمرین برگرداند اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که دوباره او را کنار گذاشته است.

ناراحتی از تمدید بدون هماهنگی

در این میان یک بحث دیگر نیز وجود دارد و آن مسأله تمدید قرارداد حامد لک با پرسپولیس است که حدود دو ماه قبل صورت گرفت و او یک سال دیگر قراردادش را تمدید کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که گفته می‌شود درویش مدیریت باشگاه برای تمدید با لک با یحیی هماهنگ نکرده و این مسأله باعث عصبانیت گل‌محمدی شده است چرا که یحیی قصد داشت در پایان فصل بی‌سر و صدا و بدون مشکل لک را کنار بگذارد و گلر شاخصی جذب کند اما حالا اگر او چنین خواسته‌ای داشته باشد با توجه به تمدید یکساله لک برای باشگاه ضرر مالی هنگفتی خواهد داشت.

بیرو منتظر تعیین تکلیف یحیی

علیرضا بیرانوند به خاطر موقعیت متزلزلش در ترکیب تیم ملی و شرایط بدی که در تیم پرتغالی خود دارد، بشدت مایل است تا به پرسپولیس برگردد و حالا که لک فصل بدی را پشت سر گذاشته بهترین مقطع برای فضاسازی بیرو است تا برگردد. ظاهرا بیرانوند در صحبتی هم که با یکی از پیشکسوتان مطرح فوتبال ایران در حاشیه اردوی اخیر تیم ملی داشته به محمدی اعلام کرده قطعاً به پرسپولیس باز خواهد گشت.

یحیی هم بیرانوند را می‌خواهد و دوست دارد گلر تیم ملی را در اختیار داشته باشد اما رابطه بیرانوند با گل‌محمدی آنقدر خوب نیست تا جایی که گفته شده بیرانوند منتظر کنار گذاشتن یحیی از پرسپولیس در پایان فصل جاری است و در شرایطی برمی‌گردد که گل‌محمدی در رأس کادرفنی پرسپولیس نباشد. این مسأله البته ریشه در اتفاقاتی دارد که مدت زیادی نیست از آن گذشته است. دو سال قبل و در ماه‌های نخست حضور یحیی در کادرفنی پرسپولیس، او بعد از اشتباه بزرگی که بیرو در دیدار با الدحیل داشت مثل کالدرون او را نیمکت‌نشین کرد و به رادوشوویچ میدان داد. 

بعد از آن بود که رابطه بیرو با یحیی شکرآب شد و وقتی همه دیدند که بیرو برای تولد سرمربی برخلاف بقیه بازیکنان استوری تبریک نگذاشته، همه به این مسأله پی بردند که رابطه بیرو با یحیی شکرآب شده و هنوز هم چندان جالب نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان