تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

هشدار وزارت بهداشت: مردم مراقب باشند/ بهتر بود مدارس غیرحضوری و ادارات دورکار می‌شدند

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر مدارس امروز به صورت مجازی فعالیت می‌کردند و ادارات دورکار می‌شدند زودتر به شرایط بهتر می‌رسیدیم. حالا که تصمیم جمعی مبنی بر باز بودن است، ما هم احترام می‌گذاریم و تأکید می‌کنیم مردم مراقب خود باشند.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره آلودگی شدید هوا در شهرهای مختلف کشور به ویژه تهران گفت:  بار اصلی‌ حوادث اینچنینی روی سلامت جدی هست و ما اولویت را همیشه سلامت می‌دانیم.

وی ادامه داد: به همین علت نظر ما این بود که اگر مدارس به صورت مجازی فعالیت می‌کردند و ادارات دورکار می‌شدند زودتر به شرایط بهتر می‌رسیدیم. حالا که تصمیم جمعی مبنی بر باز بودن است، ما هم احترام می‌گذاریم و تأکید می‌کنیم مردم مراقب خودشان باشند.

فرهادی گفت: ایستگاه‌های اورژانس و همچنین بیمارستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند. امیدواریم بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان، بانوان باردار و کودکان و به طور کلی کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: آموزش و پرورش هم فردا از برناه‌های ورزشی و برنامه‌هایی که در محیط باز برگزار می‌شود، خودداری کنند. خوشبختانه به دلیل استفاده از ماسک، شرایط بهتر است و مردم باید مراقب تغذیه هم باشند. 

وی افزود: متأسفانه در چنین مواقعی آمار ورود به بیمارستان‌ها اقفزایش می‌یابد و در مواقعی حدود 4 برابر مراجعه به اوراژنس‌های بیمارستانی و ایستگاه‌های سیار افزایش می‌یابد. این بدیهی و یک حقیقیت علمی است که وقتی هوا به چنین شرایطی می‌رسد عزیزانی که بیماری زمینه‌ای و تنفسی دارند، جزو خط مقدمی هستند که آسیب می‌بینند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
0
آخه جان بچه های مردم مهم نیست
نظرات شما
پیشخوان