تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
فعال سیاسی اصلاح طلب:

دولت دوم روحانی؛ دولت محرومان بود، نه دولت رئیسی/ دولت فعلی از دولت احمدی نژاد هم ناکارآمدتر است

انصاری تاکید کرد: برجام آماده امضا بود و دولت پیش می توانست، توافق را امضا کند اما چوب لای چرخ دولت آقای روحانی گذاشتند و اجازه ندادند، برجام به نتیجه برسد.

دولت دوم روحانی؛ دولت محرومان بود، نه دولت رئیسی/ دولت فعلی از دولت احمدی نژاد هم ناکارآمدتر است

رویداد۲۴منیبان نوشت: فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با شعار‌های دولت رئیسی و القابی که برای آن مطرح می‌شود مثل «دولت محرومان» اظهار کرد: اداره کشور به فضایی رقابتی احتیاج دارد و چنانچه این فضا بین احزاب، گروه‌ها و سازمان‌ها بوجود بیاید طبیعی است که کارآمدترین افراد در یک نظام رقابتی برای سیستم اجرایی کشور مشخص و به کار گرفته شوند، ولی وقتی فضای رقابتی در کشور بسته شود، طبیعی است که بستر چاپلوسی، تملق و ظاهر اندیشی در نهاد‌های تصمیم ساز و تصمیم گیرنده بوجود می‌آید و خود به خود، بستر ناکارآمدی را در نهاد اجرایی و دولت بوجود می‌آورد.

او افزود: در دولت نهم و دهم در دوره معجزه هزاره سوم بحث یک دست شدن نهاد‌های قدرت را در کشور شاهد و ناظر بودیم و عوارض آن دوره را در طول چندین سال گذشته دیدیم که تبعات بسیاری را برای کشور به بار آورد. ما آن یکدستی را در دولت سیزدهم شاهد هستیم و بخش بزرگی از کارگزاران این دولت در دولت‌های نهم و دهم ایفای نقش کرده اند. می‌بینیم که این دولت حتی از دولت‌های نهم و دهم نیز ناکارآمدتر است و از نظر اجرایی ضعیف‌تر ظاهر شده است.

انصاری تاکید کرد: اگر امکان نقد و کنش گری بین عناصر سازنده کشور را از بین ببریم طبیعی است که روز به روز به ناکارآمدی اضافه می‌شود و شرایطی در کشور ایجاد می‌شود که روز به روز شاهد آن هستیم. کشور ما از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اگر زمینه رقابت در کشور به وجود بیاید و امکان حضور افراد توانمند در فعالیت‌های اجرایی فراهم شود، امکان حل مشکلات کشور در میان مدت فراهم می‌شود و شرایط مطلوبی در جامعه بوجود می‌آید.

او ادامه داد: بخش عمده اقدامات دولت دوم روحانی مشکل زا بود، چون تصمیمات جای دیگری گرفته می‌شد و اجازه کنشگری داده نمی‌شد. در مساله برجام علی رغم اینکه کار آماده امضا بود و دولت پیش می‌توانست، توافق را امضا کند، اما بسیاری از نیرو‌ها و ابن الوقت‌هایی که منتظر گرفتن دولت سیزدهم بودند، می‌خواستند این امتیاز را در اختیار خود بگیرند و در آینده سیاسی خود مطرح کنند از این رو چوب لای چرخ دولت آقای روحانی گذاشتند و اجازه ندادند، برجام به نتیجه برسد. امروز وضعیتی به دلیل عدم امضای برجام در کشور بوجود آمده است که ناکارآمدی را دو چندان کرده است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: نیروهایی، چون ظریف و عراقچی را که کارآمدی خود را در جریان برجام نشان داده بودند کنار زدند و کسانی را وارد تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم کردند که الفبای اولیه مذاکرات را بلد نیستند و حتی می‌خواستند نام برجام را عوض کنند، اما بعد سقف مطالباتشان شد همان برجام آقای روحانی و سقف آرزوی دولتمردان سیزدهم، همان برجام دولت تدبیر و امید است. اگر قبل از جنگ روسیه بر علیه اوکراین برجام امضا شده بود می‌شد امروز از ظرفیت بسیار خوب برجام استفاده کرد، اما ابن الوقتی و سوزاندن فرصت ها، موجب شد امروز برجام از اولویت کشور‌های غربی خارج شود و تبعات آن نصیب کشور خواهد شد.

او در پایان گفت: دولت فعلی بیشتر دولتی شعاری و متکی به شعار و ظرفیت‌های پوپولیستی است؛ دولت دوم روحانی را می‌توان دولت محرومان نامید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
0
رییسی خوبه یابده نیاز خاصی به فکرکردن زیاد نداره ولی تورو بخدا از حسن روحانی ودولت بی تدبیر ناامید دفاع نکن خاطرات حسن محاله یادم بره
یوسف
|
Germany
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
1
حتما محروم هم خود شما هستید البته از رانت خواری ومفت خوری از بیت الملت
نظرات شما
پیشخوان