تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

نماینده مجلس: بازار سوال از وزرا گرم شده/ وزرا مدام به کمیسیون‌ها می‌آیند و به سوالات پاسخ می‌دهند

نماینده تبریز در مجلس گفت: ۲۲۰ نماینده مجلس به آقای رئیسی نامه نوشتند و از ایشان درخواست کردند که در انتخابات ورود پیدا کند و از دیگر رقبای آقای رئیسی خواستند کنار بکشند.

نماینده مجلس: بازار سوال از وزرا گرم شده/ وزرا مدام به کمیسیون‌ها می‌آیند و به سوالات پاسخ می‌دهند

رویداد۲۴ احمد علیرضا بیگی، درباره انتقادات مردم نسبت به مشکلات معیتشی و اقتصادی در کشور و عمکلرد نمایندگان در پاسخ به این انتقادات و این‌که آیا وزیری از کابینه سیزدهم استیضاح می‌شود، گفت: نظارت مجلس دارای سلسله مراتبی است؛ از سؤال آغاز می‌شود و به تحقیق و تفحص و استیضاح می‌رسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز بازار سؤال در مجلس گرم است، عنوان کرد: وزرا در کمیسیون‌های مختلف مدام حضور پیدا می‌کنند و به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند. البته هنوز سوال از یک وزیر به صحن آمده است، اما فکر می‌کنم به ترتیبی این اتفاق باز هم خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: قطعا نمایندگان به فراخور مطالباتی که مردم در حوزه‌های انتخابیه از آن‌ها مطرح می‌کنند پیگیر مسائل هستند و هنگامی که نتوانند پاسخ‌های لازم را از دستگاه‌های اجرایی دریافت کنند، مجبور به استفاده از اهرم‌های نظارتی خودشان خواهند شد که کم‌کم این موضوع عمومیت پیدا خواهد کرد.

علیرضا بیگی درخصوص این‌که نمایندگان تا چه حد پای انتقادات مردم از عملکرد وزرا خواهند ایستاد و اگر وزیری نتوانست از عهده وظایفش برآید را استیضاح می‌کنند، گفت: به شخصه معتقدم استیضاح حتی اگر انجام شود توفیقی به دست نمی‌آید، از این جهت که قاطبه مجلس خودشان را در قبال دولت متعهد می‌دانند و جهت‌گیری‌هایی هم در این خصوص قبلاً داشته‌ایم؛ به هر حال ۲۲۰ نماینده مجلس به آقای رئیسی نامه نوشتند و از ایشان درخواست کردند که در انتخابات ورود پیدا کند و از دیگر رقبای آقای رئیسی خواستند کنار بکشند و شرایط را برای وی فراهم کنند؛ لذا اگر در مجلس موضوع استیضاح امکان طرح پیدا کند تصور نمی‌شود توفیقی بدست بیاورد از همین رو نمایندگان از این امکان استفاده می‌کنند تا موضوعات را مطرح و مردم را در جریان مشکلات بگذارند.

وی با بیان این‌که ممکن است نماینده‌ای استیضاح را امضا کند، اما مدتی بعد باتوجه به اخذ اطلاعاتی که می‌گیرد قانع شود و امضایش را پس بگیرد، بیان کرد: یک نماینده حتما باید برای بازپس گیری امضایش پای استیضاح یک دلیل قانع‌کننده داشته باشد تا بتواند ارائه دهد، این که چه اتفاقی افتاده است و چه توفیقی با مطرح کردن مسئله استیضاح به دست آمده است که سبب اقناعش شده است که از سوال و استیضاح صرف نظر کرده است همه را باید بیان کند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حق مردم است که بدانند چه چیزی باعث اقناع نماینده شده است برای همین است که ما اصرار داریم فرآیند‌های مجلس با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد که جلوی هرگونه شائبه بده بستان گرفته شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان