تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

ادعا‌های ضد و نقیض درباره انفجار ناو روسی

در این بیانیه آمده است: "مهمات ناو مسکووا در نتیجه آتش‌سوزی در کشتی منفجر شده است... کشتی به شدت آسیب دیده است. کلیه خدمه خارج شده اند. علت آتش‌سوزی در دست بررسی است. "

ناو مسکووا

رویداد۲۴در حالی که وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای گفته ناو مسکووا هنوز شناور است و آتش روی آن کنترل شده است، وزارت دفاع اوکراین می‌گوید این کشتی بعد از اصابت موشک‌های نپتون به آن در حال غرق شدن است.

 وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد "آتش روی ناو مسکووا کنترل شده و این ناو هنوز شناور است. شعله‌های آتش دیگر روی ناو به چشم نمی‌خورد و انفجار در مخازن مهمات کشتی متوقف شده است. "


بیشتر بخوانید: ایران گرفتار بین روسیه و آمریکا


بر اساس این بیانیه، "ناو مسکووا هنوز شناور است و مخزن مهمات اصلی کشتی آسیب ندیده است. خدمه کشتی توسط ناوگان روسیه در دریای سیاه تخلیه شده‌اند و اقداماتی برای انتقال این ناو آسیب دیده به بندر در حال انجام است. "

جان کربی سخنگوی پنتاگون هم در گفتگو با سی‌ان‌ان تایید کرده که این ناو همچنان شناور است، اما آسیب جدی دیده است.

وزارت دفاع روسیه پیش از این تایید کرده بود که مخزن مهمات یک ناو این کشور در دریای سیاه منفجر شده است. این بعد از آن است که اوکراین ادعا کرد به این کشتی حمله کرده است.

در این بیانیه که رسانه‌های روسیه منعکس کرده‌اند آمده است که آتش‌سوزی باعث انفجار در ناو جنگی "مسکووا" شد و افزود که همه ملوانان قبلا کشتی را ترک کرده بودند.

در این بیانیه آمده است: "مهمات ناو مسکووا در نتیجه آتش‌سوزی در کشتی منفجر شده است... کشتی به شدت آسیب دیده است. کلیه خدمه خارج شده اند. علت آتش‌سوزی در دست بررسی است. "

این بیانیه اشاره‌ای به علت آتش‌سوزی نمی‌کند.

اما فرماندار اودسا در اوکراین پیشتر گفت که این کشتی که سرفرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه است هدف موشک‌های اوکراینی قرار گرفته و آسیب زیادی دیده است.

ماکسیم مارچِنکو فرماندار اودِسا گفت که ناو مسکووا "آسیب شدیدی دیده است. "

اولکسی آرستوویچ، دستیار ریاست جمهوری اوکراین، هم گفت که امدادگران روس نتوانسته‌اند به کشتی برسند.

او گفت که ممکن است این کشتی تا ۵۱۰ خدمه داشته باشد.

در روز اول حمله روسیه به اوکراین یک یگان کوچک از نیرو‌های نظامی اوکراین در جزیره "مار" از دستور این ناو برای تسلیم سرپیچی کرد و در پاسخ به درخواست آن گفت "برو به جهنم".

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه
نظرات شما
پیشخوان