تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱

وضعیت مراجعات کرونایی کودکان به بیمارستان‌/ توصیه به والدین در شرایط بازگشایی مدارس

رئیس مرکز طبی کودکان ضمن اشاره به وضعیت مراجعات کرونایی کودکان در شرایط فعلی، ضمن تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان، به والدین توصیه کرد که در شرایط آموزش حضوری در مدارس، سلامت کودک خود را بررسی کنند و در صورت وجود هرگونه علائم، موضوع را با مدرسه در میان بگذارند و تا زمانی که کودک بهبود نیافته است او را به مدرسه نفرستند.

وضعیت مراجعات کرونایی کودکان به بیمارستان‌/ توصیه به والدین در شرایط بازگشایی مدارس

رویداد۲۴ دکتر رضا شروین بدو در گفتگو با ایسنا، درباره مراجعه کودکان مبتلا به کووید۱۹ به مرکز طبی کودکان، گفت: تعدادی بیماران سرپایی وجود دارد، اما خوشبختانه موارد بستری افزایش نیافته است. هنوز یک بخش را برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم، ولی تعداد زیادی مراجعه سرپایی داریم که آن‌ها را بستری نمی‌کنیم و سرپایی درمان می‌شوند.

وی افزود: اوژانس بیمارستان ما روزانه حدود ۴۰۰ مراجعه کننده کلی دارد که تعدادی از مراجعات علائم تنفسی و گوارشی هم دارند. ما از این گروه تست کرونا می‌گیریم، اما این به معنای آن نیست که همه مراجعات کرونایی هستند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، درباره علائم فعلی کرونا در کودکان، اظهار کرد: در حال حاضر علائم گوارشی و تنفسی در بچه‌ها مشاهده می‌شود که البته علائم گوارشی بیشتر شایع است. به ندرت بچه‌ها مشکل تنفسی جدی دارند که نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند. علائم گوارشی در کودکان از ابتدا هم وجود داشت و به نظر نمی‌رسد این موضوع ناشی از تغییر رفتار جدید ویروس باشد.

او درباره بازگشایی مدارس و همچنین روند فعلی بیماری کرونا در کودکان، تصریح کرد: هنوز اظهار نظر در زمینه تاثیر بازگشایی مدارس بر روند بروز بیماری در کودکان زود است؛ چراکه از بازگشایی مدارس زمان زیادی نگذشته است. احتمال افزایش ابتلای کودکان وجود دارد؛ اما نمی‌توان مدارس را هم با روال قبل مجازی برگزار کرد.

وی تاکید کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق و تکمیل واکسیناسیون ان‌شاءالله این خطر کاهش می‌یابد. در حال حاضر عاملی که با آن مواجه هستیم مسافرت‌ها و دید و بازدید‌های نوروزی است و فعلا زود است که بخواهیم به تاثیرات بازگشایی مدارس بپردازیم. اما ما در حال آماده کردن بیمارستان برای اوایل اردیبهشت ماه هستیم تا در صورت افزایش بار مراجعات غافلگیر نشویم.

وی افزود: توصیه ما به والدین این است که سلامت کودک خود را بررسی کنند و در صورت وجود هرگونه علائم این موضوع را با مدرسه در میان بگذارند و تا زمانی که کودک بهبود نیافته است او را به مدرسه نفرستند. آموزش صحیح شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک برای کودک ضروی است و والدین نباید از این موضوع غافل شوند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان