تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

زاکانی: خدا به درآمد ما در شهرداری تهران برکت داد

شهردار تهران دربارۀ کسب درآمد از راه فروش تراکم گفت: «به هیچ وجه تراکم فروشی در شهر تهران وجود ندارد».

علیرضا زاکانی

رویداد۲۴ علیرضا زاکانی که به مناسبت آغاز هفتمین ماه خدمت خود در شهرداری تهران، شامگاه پنج شنبه ۲۵ فروردین در برنامۀ «صف اول» شبکۀ خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران حاضر شده بود، کسب درآمد از طریق فروش تراکم را رد کرد و گفت: «روز اول معاون اقتصادی مالی دورۀ قبل آمد و گفت: ابتدای ماه باید ۲۳۵۰ میلیارد تومان آماده کنیم. این بودجه هم از پرونده‌های ساخت و ساز تأمین می‌شد چرا که ۶۷ درصد درآمد شهرداری تهران از حوزۀ شهرسازی تأمین می‌شود، اما من از همان اول جلوی تخلف را گرفتم و خدا به درآمد ما درشهرداری تهران برکت داد».


بیشتر بخوانید: تایید زنانه، مردانه شدن پارک‌ها/ عضو شورای شهر: طرح زاکانی است


نکتۀ جالب دیگر در این مصاحبه این بود که آقای زاکانی شعار سال ۱۴۰۱ را «تهران؛ شهر تلاش و سازندگی» اعلام کرد حال آن پیش‌تر شعار «تهران؛ کلان شهر الگوی جهان اسلام» در ساختمان‌های شهرداری نصب شده بود. با این حال این شعار را در سخنان خود آورد و گفت: «چشم‌انداز شهرداری الگوسازی است. یعنی می‌کوشیم تهران به عنوان کلان‌شهرِ الگوی جهان اسلام، ساخته شود.»

زاکانی، کف بودجۀ شهرداری تهران در سال جاری را ۵۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجوز ثبت ۶۰ هزار میلیارد تومان هم به ما داده شده است.

شهردار تهران دربارۀ شفافیت مالی هم گفت: ۱۲۰۰ حساب را به خزانۀ واحد تبدیل کردیم و از شهروندان خواست هر جا خطا دیدند با فیلم و عکس بفرستند تا پی‌گیری شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علیرضا زاکانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
1
2
قیمت بلیط حمل و نقل عمومی را 35% افزایش داد. کسب درآمد از ضعیف ترین اقشار جامعه.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
1
علت این افزایش درآمد وجود برکات الهی حاصل از ریاست جمهوری رییسی هستش که جیره تو ازش گرفتی این برکات فقط به جیب عمیق خودتان میرود ناشناسی که میفرمایید زیاد حرف میزنم بفرما تحویل بگیر توهم از سهامداران این عده ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
1
این فرد ارزش انتقاد هم ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
1
فیلم و عکس فرستاده شده ! دریغ از پیگیری
نظرات شما
پیشخوان