تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

چالش جدید آبی‌ها در مسیر قهرمانی!

فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها در کنفرانس پس از بازی با نساجی مازندران اظهاراتی را علیه یک پیش کسوت داوری مطرح کرد که حاشیه های جدیدی برای استقلال به وجود آورد.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها در کنفرانس پس از بازی با نساجی مازندران اظهاراتی را علیه یک پیش کسوت داوری مطرح کرد که حاشیه های جدیدی برای استقلال به وجود آورد. اظهارات مجیدی با واکنش تند و عجیب علی خسروی و دوستانش همراه بود در حالی که مجیدی اسمی از شخص مد نظر نبرده و با کدهایی او را معرفی کرده بود اما واکنش خسروی همه ظن و گمان ها را به سوی او برد.

واکنش عجیب خسروی و دوستانش باعث شکایت باشگاه استقلال از آن ها شد و در ادامه هم برخی رسانه ها از شکایت کمیته داوران علیه فرهاد مجیدی خبر دادند. البته این خبر از سوی عضو کمیته انضباطی تایید نشد و حسین عبداللهی، عضو کمیته انضباطی در واکنش به شکایت کمیته داوران از سرمربی استقلال به این کمیته گفت: «در جریان این موضوع نیستم و از طریق رسانه‌ها چنین قضیه‌ای را شنیده‌ام. البته احتمال دارد کمیته اخلاق به بحث ورود کند.»

پیرو این ماجرا سردار مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن اعلام حمایت از سرمربی تیمش پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه‌ داوری را برای شش هفته پایانی لیگ داد و تاکید کرد:« توهین‌کنندگان به مجیدی نباید داوران را چینش کنند.» مدیرعامل باشگاه استقلال فقط به پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه داوری بسنده نکرد و روز گذشته  طی نامه‌ای خطاب به سرپرست فدراسیون فوتبال، مراتب اعتراض و نگرانی این باشگاه را از روند داوری‌های چند هفته گذشته اعلام کرد.

مشخص بود که این پیشنهاد و اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال با واکنش هایی از سوی کمیته داوران و دپارتمان داوری مواجه خواهد شد و زنگ اول را در این باره خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران به صدا در آورد و در واکنش به پیشنهاد مدیرعامل باشگاه استقلال گفت:«آقای آجورلو باید بداند که ما کار خودمان را بلد هستیم تا حق به حق دار برسد و تیم‌ها کمتر دچار چالش داوری شوند. اجازه نمی‌دهیم هیچ باشگاهی در کار کمیته داوران دخالت کند همان طور که خودمان در کار باشگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم.


بیشتر بخوانید: خطر محرومیت تعلیقی تا ۱۴۰۲ بیخ گوش فرهاد مجیدی


خودمان واقف به شرایط هستیم و همه مسابقات را رصد می‌کنیم تا برای دیدارهای مختلف بهترین داورها را انتخاب کنیم. فدراسیون متعلق به آقای آجورلو (مدیرعامل استقلال) نیست که بخواهیم به خواسته این باشگاه برای یک تیم کارگروه ویژه تشکیل دهیم. ما به فکر همه تیم‌ها هستیم و برای همه باشگاه‌ها وسواس به خرج می‌دهیم.» او در ادامه صحبت های سرمربی استقلال را در کنفرانس غیرمتعارف و ناصواب خواند و از ارجاع گزارش علیه مجیدی و چند بازیکن استقلال از جمله وریا غفوری کاپیتان آبی ها به کمیته انضباطی خبر داد:«طبق روال همیشگی در کمیته داوران هر فردی که در باره داوری‌ها صحبت‌های غیر متعارف انجام دهد گزارش آن را به کمیته انضباطی می‌دهیم.

در باره صحبت‌های مجیدی هم این کار را کرده‌ایم. حتماً کمیته انضباطی از او توضیحات می‌خواهد.من حرف‌های غفوری را نخواندم اما صحبت‌های چند نفر دیگر از بازیکنان استقلال به دست مان رسیده که گزارش‌های آن ها هم به کمیته انضباطی ارسال شده است.» اما فارغ از بحث گلایه و شکایت و گروکشی طرفین، اظهارات و اعتراف صریح رئیس کمیته داوران به بروز اشتباهات تاثیرگذار در مسابقات لیگ برتر و لیگ های دیگر است، جایی که افشاریان گفت:«تا زمانی که VAR نباشد ما این مشکلات را داریم اما در بررسی هایی که از ابتدای فصل تاکنون انجام داده ایم در 14 بازی لیگ برتر 15 داور شامل 14 داور وسط و یک کمک داور با تصمیمات اشتباه شان در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده اند.»

فارغ از ادبیات رد و بدل شده بین سرمربی استقلال و پیش کسوت داوری که جای تاسف و تامل دارد، مسئله اصلی، اقدام غیرحرفه ای فرهاد مجیدی سرمربی آبی هاست که ظاهرا نمی خواهد از گذشته عبرت بگیرد و با اقدامات و اظهارات احساسی اش باعث ایجاد حاشیه برای تیم و نگرانی هواداران تیمش شده است. این میزان حاشیه و فشار برای تیمی که دنبال قهرمانی است قطعا استرس زاست و تمرکز آبی ها را در ادامه مسیر قهرمانی به هم خواهد زد.

این را می شود حتی از فضای رسانه ای و مجازی و با رصد صحبت های کارشناسان و پیش کسوتان و هواداران به خوبی متوجه شد. برخی از هواداران معتقدند جامعه داوری با این اتفاق با ذهنیت قبلی و ناخوشایند دیدارهای استقلال را قضاوت خواهند کرد و این مسئله فشار مضاعفی به آبی ها وارد خواهد کرد. به زعم برخی از هواداران صحبت های فرهاد مجیدی در بدترین زمان ممکن مطرح شد که نه تنها سودی ندارد، بلکه به ضرر تیم تمام خواهد شد.مجیدی با خسروی وارد دعوای بی حاصل و بی موقعی  شد که نتیجه اش را استقلال در شش هفته پایانی خواهد دید!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان