تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

وعده جدید نوری درباره رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: آیین نامه طرح رتبه بندی معلمان نوشته شده و برخی ایرادهای وارد شده در حال رفع است و به طور طبیعی دو مرحله بررسی هم نیاز دارد و اگر ایرادها رفع شده و خبرگان قانع بشوند، اجرای این طرح از نیمه دوم سال گذشته خواهد بود.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ یوسف نوری روز سه‌شنبه در جریان سفر کوتاه به استان اردبیل گفت: در طرح رتبه بندی معلمان در دولت قبلی برای سه سال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود ولی در دولت کنونی برای ۱.۵ سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در سال آینده افزود: این میزان اعتبار تقریبا ۳.۵ برابر بودجه و اعتبار پیش بینی شده در دولت قبل خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اختصاص این میزان اعتبار و نیز توجه جدی برای رفع دغدغه معیشتی معلمان نشان می دهد که دولت، مجلس و شورای نگهبان به معلمان توجه جدی وجود دارند.

وی اظهار کرد: در این طرح به نخبگان فعال در آموزش و پرورش، مناطق محروم، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی توجه جدی شده و حتی کارکنان اداری مشمول هم از اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

نوری همچنین گفت: آیین نامه این طرح نوشته شده و برخی ایرادهای وارد شده در حال رفع است و به طور طبیعی دو مرحله بررسی هم نیاز دارد و اگر ایرادها رفع شده و خبرگان قانع بشوند، اجرای این طرح از نیمه دوم سال گذشته خواهد بود.

امتحانات مدارس حضوری خواهد بود

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: امتحانات خردادماه مدارس حضوری خواهد بود چرا که ستاد کشوری کرونا محدودیتی برای برگزاری کلاس درس و امتحانات اعلام نکرده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در سر کلاس و در جلسات امتحان و با تقدیر از زحمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت مناسب کرونا در سطح جامعه، خدمات شبانه روزی معلمان و کادر آموزش در سطح کشور را شایسته تجلیل خواند.

نوری اضافه کرد: تا کنون هیچ کلاس درس و مدرسه ای در سطح کشور به دلیل ابتلای بیش از حد و یا شیوع کرونا تعطیل نشده است و آموزش به شکل حضوری جریان دارد.

وی همچنین گفت: شیوع کرونا از ابعاد مختلف مشکلاتی را برای مردم و به خصوص معلمان و دانش آموزان ایجاد کرد که بیشترین اثر آن در بعد تربیتی بود و اگر اولیا به طور کامل در جریان این آثار قرار بگیرند، یک دقیقه هم فرزندان خود را از حضور در مدرسه محروم نمی کنند.

وزیر آموزش و پروش خواستار مشارکت و همکاری مدیریت مدارس و اولیاء و مربیان در مدیریت وضعیت شیوع کرونا شد و افزود: شرایط حضور دانش آموزان دارای بیماری زمینه‌ای در مدرسه هم باید فراهم شود و برای این منظور باید ضمن کاهش تلاقی زیاد آنها با سایر دانش‌آموزان، با فاصله بیشتر از سایر دانش آموزان و در کنار پنجره باز و با تهویه مناسب در سر کلاش حضور پیدا کنند.


بیشتربخوانید: آخرین جزئیات رتبه بندی معلمان/ افزایش ۴۵ تا ۹۵ درصدی حقوق‌ها

معلمان و دانش‌آموزان با صبر و حوصله بیشتر در کلاس درس حاضر شوند

وزیر آموزش و پرورش همچنین همه معلمان و دانش آموزان را به صبر بیشتر برای حضور در کلاس درس پس از دو سال دوری از این فضا دعوت کرد و گفت: دانش‌آموزان هنوز به وضعیت جدید آموزش حضوری عادت نکرده‌اند چرا که بیش از دو سال است که از فضای کلاس و مدرسه دور بوده‌اند.

وی بیان کرد: در چنین وضعیتی ممکن است برخی رفتارهایی بروز کند که ناشی از این دوری دانش‌آموزان و معلمان از همدیگر و نیز حضور دانش‌آموزان در فضای درس خانگی و به شکل غیرحضوری است.

وی معلمان را قشری صبور و با حوصله عنوان کرد و همه کادر آموزشی را به صبر و حوصله فراخواند و ادامه داد: معلمان با صبوری بیشتر با دانش آموزان مواجهه داشته باشند و نباید شاهد حرکات احساسی از طرفین باشیم چرا که به یقین قاطبه آموزش و پرورش و دانش آموزان افرادی صبور و باحوصله هستند.

۹۲ درصد دانش آموزان در کلاس حضوری مشارکت دارند

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: برابر آخرین آمار، تا اول این هفته، ۹۲ درصد دانش آموزان به شکل حضوری در سطح کلاس درس و در مدرسه تحصیل خود را ادامه داده اند و بازگشایی کامل مدارس انجام شده است.

وی هشت درصد باقیمانده عدم حضور دانش آموزان در مدارس را نیز مربوط به دانش آموزان پایه دوازدهم عنوان کرد و گفت: درس حضوری این دسته از دانش آموزان هم به رسم نظام آموزشی در این موقع از سال تحصیلی تمام می شود و آنها شروع به مطالعه برای کنکور و امتحانات آخر سال می کنند.

نوری همچنین افزود: تعدادی از افراد غیرحاضر در کلاس درس نیز کسانی هستند که نگران سلامتی خود هستند و نگرانی آنها باید برطرف شود و در این راستا، انجمن اولیاء و مربیان، مدیران و همه عوامل آموزش کشور تلاش می کنند که تحصیل آنها به شکل حضوری ولی بدون آسیب ادامه یابد.

وزیر آموزش و پرورش در بیست و پنجمین سفر استانی خود، برای حضور در شهرستان آستارا و استان گیلان وارد اردبیل شده و در فرودگاه اردبیل نیز با استاندار اردبیل به صورت کوتاه دیدار کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
0
0
آقای نجار
درست نیست معلمان نمونه کشوری که نخبه هستند و با معلمان سنجیده شوند.
بهترین گزینه معلمان نمونه شهرستان و معلمان نمونه استان هست که با تلاش و زحمات و اراده به این جایگاه رسیدن. و

معلم نمونه کشوری بسیار خاص است و نباید مورد سنجش تمام معلمان قرار بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
0
0
اینهمه سال معلم ضمن خدمت گرفته هیچ ؟؟؟ دو سال کرونا بوده و فعالیت اموزش حضوری کم بوده یا نبوده ..مجازی هم بخشی پولی بوده یا دسترسی به سیستم it..نداشته .... یا دراین سالها ی 97و بعد مشکل داشته مصیبت داشته بیماری داشته و..... ...مگر کلاسهای ضمن خدمت قبل 96 .. بر محور سیستم اموزش پرورش نبوده مگر معلم وقت نذاشته ؟حضور نیافته ؟؟؟؟وموارد دیگر
بنابراین انتظار است که (ضمن خدمت )در رتبه بندی معنای عام باشد و تبصره و ماده ای به ان الحاق نباشد....و برای ارتقای بعدی یعنی 1404ضمن خدمت جدید محاسبه گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
0
در رتبه بندی نباید معلمان نمونه کشوری ملاک باشند چون آنها. بسیار بسیار خاص هستند و نخبه .
..بهتر هست از معلمان نمونه استانی و منطقه آیی برای ملاک استفاده شوند چون آنها بسیار سخت کوش و با
اراده هستند
نظرات شما