تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رودربایستی با مسئولان بیمار/ مدیرانی که در بستر بیماری هم میز خدمت را رها نمی‌کنند

برخی رودربایستی‌ها، در کنار شخصیت‌پرستی اطرافیان موجب شده بسیاری از مسئولین، با وجود مشکلات گسترده که به حوزه مسئولیت آن‌ها آسیب وارد می‌کند، حاضر به استعفا از آن مسئولیت نباشند؛ از جمله محسن رضایی و مهدی چمران که ظاهرا توان بدنی مناسب برای ادامه مسئولیت ندارند.

محسن رضایی مهدی چمران

رویداد۲۴ یازدهم فروردین بود که محسن رضاییی به استان خوزستان سفر کرد. اهالی رسانه می‌دانند که محسن رضایی، علاقه زیادی به رسانه‌ای کردن برنامه‌های خود دارد و وقتی خبری از آقا محسن نیست، به این معناست که او بیست روزی است که فعالیت شاخصی نداشته است.

گفته می‌شود روز ۲۶ فروردین ماه، در بیمارستان بستری شده است. هنوز اطلاعات روشنی از دلایل بستری شدن ایشان منتشر نشده ولی گفته می‌شود وی به دلیل ضعف شدید جسمانی به بیمارستان منتقل شده است.

ساعات پایانی شب جمعه کانال «چند ثانیه» اعلام کرد: «محسن رضایی که از دو روز پیش به علت مشکلات تنفسی و ضعف شدید جسمانی به بیمارستان منتقل شده بود، ساعتی پیش از بیمارستان مرخص شد»

سایت «تابناک» رسانه نزدیک به محسن رضایی نیز نخستین دقایق روز شنبه خبر داد: «در حال حاضر وضع عمومی معاون اقتصادی رئیس جمهور مساعد است و نگرانی جدی وجود ندارد.»

محسن رضایی ۶۸ ساله، سال گذشته یکی از نامزد‌های پوششی انتخابات ریاست جمهوری بود که در نهایت هم در دولت ابراهیم رئیسی به کار گرفته شد. در زمان پخش تصاویر مناظره‌های ریاست جمهوری، برخی کاربران اینترنت با توجه به تغییر چهره محسن رضایی، این شایعه را مطرح کرده بودند که او جراحی‌های مرتبط با جوان‌سازی پوست را انجام داده است تا سرحال‌تر به نظر برسد. اما به هر حال محسن رضایی شصت و هشت ساله، شکننده‌تر از آن است که بتواند مثل سال‌های دهه شصت چست و چابک باشد و حتی اگر صورت خود را جراحی کرده باشد، سایر نقاط بدن او ممکن است به مشکل بخورند. ابراهیم رئیسی اما همچنان به پیرمرد اعتماد کامل دارد و محسن رضایی یکی از مدیران اقتصادی کابینه اوست؛ حتی اگر در بستر باشد و بیماری‌اش، زمینه نگرانی و عیادت رئیس مجلس را فراهم کند.

محسن رضایی تنها مسئول نظام نبود که به خاطر بیماری، فرصت حضور در مسئولیت‌های محوله را پیدا نکرده است. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز از ابتدای فروردین، مدت بسیار زیادی را در بیمارستان سپری کرده است. پیش از آن هم، در اکثر جلسات شورای شهر تهران، چمران زمانی کمتر از یک ساعت را به اداره شورای شهر می‌گذراند و بعد از آن ریاست را به نایب رئیس شورا، پرویز سروری می‌سپرد و به اتاق کار خود بازمی‌گشت.

مهدی چمران پیرتر از محسن رضایی است و هشتاد و یک سال سن دارد. اگر چمران استعفا دهد، جعفر فرجی از دیگر چهره‌های اصولگرا وارد شورای شهر می‌شود و هیچ خطری، اصولگرایان و شهرداری زاکانی را تهدید نمی‌کند، اما چمران هم همچنان نشستن بر صندلی قدرت را به استعفا ترجیح می‌دهد.

در آبان ۱۴۰۰ هم شایعه‌ای منتشر شد که تا امروز تکذیب نشده است. در آن زمان برخی رسانه‌ها نوشتند به دنبال انتشار خبر بستری شدن «رستم قاسمی» در بیمارستان به دلیل ابتلا به سرطان روده در شهریور ماه گذشته، تازه‌ترین خبر‌ها حاکی از این است که بیماری سرطان وزیر راه و شهرسازی دولت رئیسی پیشرفته است و احتمالا وی مجبور به استعفا خواهد شد. اما حالا شش ماه از آن زمان گذشته است و رستم قاسمی هیچ استعفایی از مسئولیت خود نداده است و ابراهیم رئیسی هم همچنان از این وزیر، حمایت همه جانبه دارد.

درباره مسعود میرکاظمی نیز شایعه‌هایی وجود دارد که به لحاظ فیزیکی چندان مناسب نیست. برخی نیز به موهای تراشیده او اشاره کرده‌اند و گفته‌اند به سرطان مبتلا شده و بهبود یافته است. با این حال میرکاظمی نیز نبض دولت رئیسی را در سازمان برنامه و بودجه در دست گرفته است.

پیش از این مرحوم مهدوی کنی، حدود پنج ماه در کما، ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشت و مرحوم هاشمی شاهرودی هم در راس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدت زیادی درگیر بیماری سخت سرطان بود. در مورد بسیاری از اعضای مجلس خبرگان نیز وضعیت به همین صورت است و برخی از آنها بیماری‌هایی دارند که به خاطر آن مدام باید توسط دکتر ویزیت شوند.

به نظر می‌رسد برخی رودربایستی‌ها، در کنار شخصیت‌پرستی اطرافیان این افراد، موجب می‌شود که بسیاری از مسئولین، با وجود مشکلات گسترده که به حوزه مسئولیت آن‌ها آسیب جدی وارد می‌کند، حاضر به استعفا از آن مسئولیت نباشند؛ امری که می‌تواند در نهایت به ضرر مردم کشور باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
6
اشتباه تیتر زده اید : باید تیتر بزنید " صاحب منصبانی که میز قدرت را رها نمیکنند" , ضمنا " اخیرا" یا پیامها را اصلا" منتشر نمی کنید یا خیلی با تأخیر منتشر میکنید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
1
مشکلات تنفسی و خستگی مفرط از نشانه های کروناست.کارشناس خبره اقتصادی دولت کرونا گرفته حتما
و اقدامات برادر محسن برای بشاشتر شدن چهره اش مبسوق به سابقه است ایشان طبق عکسها موهایش را با ان 2 رنگ میکرده.اگر به تصاویر ایشان در سالهای مختلف دقت شود معلوم است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
0
2
فسیل ها طالبانی در قدرت
سعدی
|
United States of America
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
0
0
آن شنیدستى که در اقصاى غور / بار سالارى بیفتاد از ستور؟
گفت: چشم تنگ دنیا دوست را / یا قناعت پر کند یا خاک گور
نظرات شما
پیشخوان