تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل:

ایران برای بازگشت دوجانبه به برجام آماده نیست

نماینده آمریکا در سازمان ملل طی مواضعی بی‌اساس گفت که کشورش برای بازگشت دوجانبه به برجام آماده است، ولی این آمادگی در ایران دیده نمی‌شود.

ایران برای بازگشت دوجانبه به برجام آماده نیست

رویداد۲۴ «لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل طی مواضعی بی‌اساس گفت که کشورش برای بازگشت دوجانبه به برجام آماده است، ولی این آمادگی در ایران دیده نمی‌شود.

وی در گفتگو با روزنامه «العربی الجدید» با اعلام این‌که سناریوی عدم دستیابی به توافق میان ایران و آمریکا بر سر بازگشت به برجام، نامحتمل نیست، مدعی شد: «در این صورت نیز، همانطور که رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شده است، واشنگتن تمام تلاش خود را برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به کار خواهد بست».

این مقام ایالات متحده در پاسخ به این پرسش که آیا امکان طرح این مسأله در شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود دارد، گفت که این مسأله در شورای امنیت مطرح نشده است، اما در صورت طرح آن، ایالات متحده آماده رایزنی است.

وی افزود که بازگشت متقابل به برجام از مواردی است که می‌توانیم همکاری نزدیکی بر سر آن با تمام اعضای شورای امنیت داشته باشیم.

گرینفیلد مدعی شد: «به نظرم اگر این موضوع در شورای امنیت مطرح شود، پاسخی که تهران خواهد شنید این است که جهان خواستار اقدام در این‌باره است و این طرفی ایرانی است که مانع آن شده است».

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام ، مذاکرات وین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان