تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

رهبر انقلاب: کار بزرگ انقلاب برای دانشگاه، هویت‌بخشی به آن بود

رهبر انقلاب در بخشی تاکید کردند: کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویت‌بخشی به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران. انقلاب به ملت احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ این‌ها کار‌هایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد.

رهبر انقلابرویداد۲۴ جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبر انقلاب در بخشی از این دیدار تاکید کردند: کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویت‌بخشی به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران.

ایشان فرمودند: انقلاب به ملت احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ اینها کارهایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد.

 آیت الله خامنه ای افزودند: طبعاً وقتی که در ملت یک حرکت ملی هویت‌سازی و آرمان‌سازی ملی انجام می گیرد آنکه بیشترین بهره را می برد جوان دانشگاهی و جوان دانشجو است؛ جوان دانشجو با احساساتی که دارد با آگاهی‌هایی که دارد، با طهارت و پاکیزگی که دارد. دانشگاه احساس هویت کرد و این احساس هویت منتهی شد به اینکه دانشگاه و دانشجو جماعت در مقابل قدرتهای غربی احساس ضعف و احساس حقارت نکنند؛ درست نقطه‌ی مقابل‌ آن چیزی که قبل از انقلاب بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان