تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

روحانی:آب سنگین اراک را با دریافت پول نقد به آمریکا و روسیه می‌فروشیم/۳

رئیس جمهور در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی گفت:ما امروز در شرایطی هستیم که آنها از ایران هراسی سخن میگفتند زبانشان به لکنت افتاده است.
رویداد۲۴-رئیس جمهور در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی گفت:ما امروز در شرایطی هستیم که آنها از ایران هراسی سخن میگفتند زبانشان به لکنت افتاده است.

حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه علنی سه شنبه-11 آبان- که به بررسی صلاحیت سیدرضا صالحی‌امیری، مسعود سلطانی‌فر و فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی  اختصاص یافته است، گفت: ایران بیش از یک میلیون بشکه نفت نمی توانست بفروشد اما امروز ایران دارای انتخاب آزاد است. بحمد الله صادرات نفت خام ما در ماه اخیر از دو میلیون بشکه هم پا فراتر گذاشته است.

وی افزود: اینکه ملت ایران به چه کسی نفت بفروشد،آسیا باشد، یا اروپا یا آمریکا یا هر کجای دنیا، این در اختیار ملت ایران است، نمیتوانند به ما بگویند فقط همین چند کشور برای فروش نفت هستند.

رئیس جمهور با بیان این نکته که«این که نفت ما را با چه ارزی بفروشیم، این انتخاب آزاد ملت ایران است»، اظهار کرد: قبلا اینگونه بود که باید نفت را به این کشور بفروشید، 45 درصد مبلغ هم به پول فلان کشور باشد و تازه مردم ایران نسبت به پول ذخیره خود در کشورهای مختلف حق انتخاب نداشته باشند.

روحانی تصریح کرد: به آنهایی که سئوال میکنند برجام چه کرده است، باید گفت برجام راه انتخابی ملت ایران برای تعامل با جهان، صادرات، واردات، انتخاب نوع مشتری، نوع کالا است. ملت ایران دارای انتخاب آزاد شده است. ما با استقلال و انتخاب، کالا را از هر کشور انتخاب میکنیم. قبلا حتی در پزشکی و دارو هم آزاد نبودیم، باید از کشور خاص با قیمت خاص دارو وارد می‌کردیم، اما امروز بهترین دارو با بهترین کیفیت با انتخاب خود وارد می‌کنیم.

رئیس قوه مجریه افزود: امروز دیگر رقابت برای تحریم علیه ایران وجود ندارد، امروز جهان به این نکته آگاه شده است که باید با زبان تکریم و احترام با ما سخن بگوید. کشتی هایی که کالاهای ما را حمل می‌کنند دیگر مجبور نیستند در بنادر کشورهای دیگر پهلو بگیرند و ما با لنج کالا را به کشورمان حمل کنیم و پول اضافه بدهیم.

وی با اشاره به ایران هراسی علیه کشورمان گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که آنهایی که از ایران هراسی سخن میگفتند زبانشان به لکنت افتاده است و شنونده های آنها هر روز کمتر می‌شوند و به جای اینکه افکار عمومی در برابر حرف غلط آن ها سر تسلیم پایین بیاورد در برابر آنها لبخند تمسخر می زند، آنچه برای ما مهم بود این بود که آن بار اصلی که ملت ایران بر دوش دولت و سایر قوا گذاشته را به سرانجام برسانیم، یعنی عبور از بحران ها و شبه بحران ها و آرامش در اقتصاد و گشایش در روابط خارجی، هر روز که میگذرد ما گشایش نویی را مشاهده میکنیم حتی در برابر بد عهدی برخی از کشورها.

رئیس جمهور در رابطه با گشایش‌های بانکی، تأکید کرد: هر روز که میگذرد حتی در مسائلی که همه مشکلات به صورت صددرصد حل نشده مثل روابط بانک ها هر روز گشایش نوئی در روابط ما با بانک های جهان به وجود می آید. حتی در زمینه فناوری هسته ای هر روز ما با گشایش نوئی مواجه می شویم.

وی افزود:اگر دیروز نمی توانستیم یک گرم کیک زرد وارد کشور کنیم امروز صد تن صدتن کیک زرد وارد کشور می کنیم. اگر روزی می گفتند محصول نطنز غیرقانونی است و باید از بین برود و منهدم شود و حتی پیچ و مهره آنجا هم باز شود امروز محصول نطنز را آزادانه و با افتخار صادر می کنیم. اگر روزی می گفتند آب سنگین برخلاف مقررات بین المللی است و باید تعطیل کنید امروز آب سنگین را با دریافت پول نقد به آمریکا و روسیه می فروشیم.

روحانی در ادامه با بیان یک سئوال، گفت:آیا این همه کاری که ملت بزرگ رهنمودهای رهبری تلاش دیپلمات ها و از جمله حمایت و کمک مجلس شورای اسلامی برای باز کردن تحریم های غلط علیه ایران ایجاد شده بود افتخار ملی برای ما نیست؟

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان