تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سروری مطرح کرد:

کاهش خدمت‌رسانی به مردم با سیاسی کردن شورا

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر گفت: سیاسی کردن شورا خدمت‌رسانی به مردم را کاهش می‌دهد.
رویداد۲۴- رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر گفت: سیاسی کردن شورا خدمت‌رسانی به مردم را کاهش می‌دهد.

پرویز سروری در تذکر پیش از دستور امروز خود در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه ملی است، گفت: خدشه به این اعتماد به منافع ملی ضربه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: شورا نهادی اجتماعی است که سیاست‌زدگی سمی مهلک برای آن است و مدیریت شهری را از متن خدمت به حاشیه سیاسی می‌برد.

سروری با اشاره به اینکه حکیمی‌پور اسناد سازمان بازرسی را به یاشار سلطانی داده است، اظهار کرد: باید دید چه کسی اسناد را به حکیمی پور داده و به چه علت ایشان اسناد را به مدیرمسئول سایت معماری نیوز داده است؟

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با یادآوری جلسه یاشار سلطانی و معصومه آباد چند روز پیش از انتشار گزارش سازمان بازرسی توسط معماری نیوز اظهار کرد: خانم آباد تمام اسناد کذب بودن مطالب گفته شده را به وی ارائه می‌کند، اما سلطانی همچنان اصرار بر انتشار اسناد داشته است.

وی با طرح این سوال که آیا این موضوع نشان‌دهنده آن نیست که یک جریان سیاسی این اتفاقات را اداره کرده است؟ عنوان کرد: حکیمی‌پور طی صحبتی تلفنی به آباد می‌گوید؛ یاشار سلطانی را نمی‌شناسم، در حالی که اسناد منتشر شده را وی به مدیر مسئول معماری‌نیوز داده است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: پس از سخنان سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه حکیمی‌پور اسناد را به آقای سلطانی داده است، وی می‌گوید؛ یاشار سلطانی را فردی امین و قابل اعتماد می‌داند.

سروری ادامه داد: حکیمی‌پور تاکید می‌کند که اسناد را به امانت به این فرد داده و قرار به انتشار گزارش نبوده است. سوال اینجاست که اگر حکیمی‌پور، یاشار سلطانی را نمی‌شناخته، چطور وی را امین می‌دانسته است؟

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه آبروی شش نفر از اعضای شورای شهر رفته و مطالب زیادی راجع به آنها گفته شده است، افزود: آیا نباید از این افراد عذرخواهی شود؟ آیا ادامه این روند نمی‌تواند سرنوشت شورای چهارم را نیز همچون شورای اول رقم زند که سه ماه پیش از پایان عمر شورای اول این شورا منحل شد؟

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر عنوان کرد: آوردن تحرکات سیاسی به داخل شورا و سیاسی کردن این نهاد و وارد کردن شورای شهر به یک حاشیه پرتنش خدمت‌رسانی مردم را کاهش نمی‌دهد.

سروری یادآور شد: مردم در زمان انتخابات شورای دوم رویگردانی خود را از شوراها نشان دادند و کمترین آمار مشارکت در انتخابات پس از انقلاب مربوط به آن دوره بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنین مسائلی آسیبی جدی به کشور وارد می‌کند و درخواست می‌کنم در عمر باقی مانده شورای چهارم این نهاد را از آفت‌های سیاسی دور نگه داریم.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان