تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

فدراسیون فوتبال زیر ذره بین مجلس/ تخلفات آشکار می‌شود؟

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال خبر داد.

فدراسیون فوتبال ایران

رویداد۲۴ احمد راستینه هفشجانی رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس گفت: اسناد جدیدی که با رفتن عزیزی خادم از فدراسیون در حال افشا شدن است، نشان می‌دهد آنچه در خصوص فساد و تخلفات مالی در فدراسیون می‌گفتیم، درست بود.

وی با اشاره به وصول گزارش تخلف فدراسیون فوتبال در دوره مدیریت آقایان تاج و عزیزی خادم، افزود: بر همین مبنا و به منظور رسیدگی به وضع نابسامان فدراسیون فوتبال، طرح تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال کلید خورد و طرح پس از اعلام وصول در هیات رئیسه مجلس به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد.

    نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس نهایتا ظرف ۲۰ روز آینده شاهد حضور وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به تخلفات گسترده صورت گرفته به ویژه در شکل گیری پرونده ویلموتس در زمان مدیریت آقای تاج و حواشی رخ داده در دوره آقای عزیزی خادم خواهیم بود.

    راستینه افزود: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، پس از نشست تخصصی و توضیحات وزیر و مسئولان فدراسیون و همچنین متقاضیان تحقیق و تفحص در کمیسیون فرهنگی رأی گیری صورت می‌گیرد و در صورت نظر مثبت کمیسیون این طرح روانه صحن مجلس خواهد شد.

    رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال‌حاضر سئوالاتی برای افکار عمومی مطرح است که باید به آنها پاسخ داده شود، گفت: افرادی که با شعار آوردن سرمایه به فوتبال رأی مجمع عمومی را کسب کردند، چطور ممکن است نه تنها این وعده‌ها را محقق نکنند، بلکه مجموعه‌ای از هزینه‌های سنگین را نیز به فوتبال و ورزش کشور تحمیل کنند.

    راستینه یادآور شد: تمامی اقدامات در راستای تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال در چارچوب قواعد و مقررات فیفا خواهد بود؛ در مقررات فیفا آمده در صورتی که فساد مالی در فدراسیون فوتبال یک کشور گزارش شود بر اساس قوانین کشور‌ها می‌توان به آن تخلف رسیدگی کرد و محور‌های این تحقیق و تفحص در خصوص حیف و میل اموال عمومی است.

    منبع: خانه ملت
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان