تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

فلاحت پیشه در مخالفت با دانش‌آشتیانی: کسی بیاید که بدبختی‌های آموزش و پرورش را بشناسد

حشمت‌الله فلاحت پیشه،‌ اولین نماینده‌ای بود که در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخن گفت. او گفت: درک نمی‌کنم چطور برخی از مدیرانی که بخش اعظم خانواده‌شان در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بیایند برای ملت ایران مدیریت کنند.
رویداد۲۴-حشمت‌الله فلاحت پیشه،‌ اولین نماینده‌ای بود که در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخن گفت. او گفت: درک نمی‌کنم چطور برخی از مدیرانی که بخش اعظم خانواده‌شان در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بیایند برای ملت ایران مدیریت کنند.
 
امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی كه به راي اعتماد سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت، وزراي موافق و مخالف درباره فخرالدين احمدي آشتياني سخن گفتند.

مخالف اول وزير پيشنهادي آموزش و پرورش، حشمت‌الله فلاحت‌پيشه نماينده اسلام‌آباد غرب بود كه حرف‌هايش را با گلايه از دكتر روحاني شروع كرد و گفت: ديد ترميمي ايشان خوب است ولي بايد آسيب‌شناسانه باشد، مشكلات اساسي مملكت ضعف مديريتي و مفاسد اقتصادي است كه بيش از تحريم به كشور آسيب زده و انتظار اين بود كه در اين حوزه ترميم صورت بگيرد ولي در حوزه‌ ديگري اين اتفاق افتاد.

او در ادامه با اشاره به اين كه بهتر است صنفي حرف بزنيم نه سياسي، ادامه داد: به نظر من تحصيلات وزير پيشنهادي براي وزارت آموزش و پرورش به كار آموزش و پرورش نمي‌آيد چراكه اگر فضاي فكري همخوان با حوزه مديريتي نباشد نمي‌توانيم به نتيجه برسيم. ايشان مهندسي راه و ساختمان و مهندسي زلزله دارند،‌ سوابق غير آموزش و پرورشي دارند و سابقه‌اي هم كه هست در برخي موارد مثل مجتمع مفيد است كه خودش در ميان غيرانتفاعي‌ها اشرافي‌تر از آنهاست.

فلاحت‌پيشه تاكيد كرد: تاكنون در راستاي اصل سي قانون اساسي عمل نشده، روز به روز از آموزش دولتي دور شديم به جاي اين كه نزديك شويم و در برنامه وزير پيشنهادي هم جاي اين موضوع خالي است در حالي كه اين نگراني كلي كشور است.

اين نماينده مجلس افزود: چون ايشان با بدنه آموزش و پرورش ارتباط نداشته اميدي نيست كه مشكلات آموزش و پرورش حل شود. مديراني كه با چندصد ميليون پاداش پايان كار بازنشسته مي‌شوند چطور مي‌توانند درد معلمين و بازنشسته‌هاي معمولي را بفهمند؟

او خطاب به دكتر روحاني گفت: اگر ميخواستيد مشكل حل شود بهتر بود وزيري از آموزش و پرورش مي‌آورديد، كساني كه از جاي ديگر آمدند درد صنفي معلمان را ندارند.

فلاحت پيشه خطاب به وزير پيشنهادي نيز تاكيد كرد: برنامه‌هاي شما را با برنامه‌هاي وزير سابق و بعضي ديگر مقايسه كردم، ‌فقط شعار است، طرح عملياتي داده نشده و كرامت، معيشت، رتبه‌بندي و ... در عمل غايب است. روز به روز شكاف بين حقوق معلمان با متوسط كشوري بيشتر مي‌شود. شما چقدر با درد معلمان حق‌التدريس و آموزشياران آشنا هستيد؟

او با بيان اين كه درك نمي‌كنم  چطور برخي از مديراني كه بخش اعظم خانواده‌شان در خارج از كشور درس مي‌خوانند و زندگي مي‌كنند، بيايند براي ملت ايران مديريت كنند، اظهار کرد: اگر ايران سرزمين ماست چرا خانواده ما اينجا زندگي نكنند و درس نخوانند؟

او ادامه داد: در برنامه تاكيد شده بر اين كه بر اساس تعهدات بين‌الملي نظام آموزشي شكل بگيرد. اينها همان يونسكو و يونيسف است كه در قالب نظام لاييك غربي است. اينها روش تجربي است كه هر محصلي هر چيزي را در حوزه آموزش و پرورش در مدرسه تجربه كند كه بسيار خطرناك است، پس آموزه‌هاي فرهنگي ما كجا ميرود؟

فلاحت پيشه گفت: شما در اين برنامه گفتيد تمركز مي‌كنيد بر اجراي مضامين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، در حالي كه مشكل اصلي جامعه اين است كه اين سند در كشور اجرا نمي‌شود. اين سندي است كه مقامات عالي كشور آن را تاييد كرده‌ و مسئولان درباره آن نظر داده‌اند اما ‌تازه شما گفته‌ايد تمركز بر اجراي مضامين، و جاي ديگر گفتيد مي‌خواهيد بررسي محتوايي انجام دهيد. يعني اين سند را قبول نداريد؟ يعني بازگشت به اول و شكل‌دهي يك سري سندهاي ديگر؟

او در پايان گفت: ضمن اين كه از رييس‌جمهور سپاسگزارم، خواهش مي‌كنم به كسي راي بدهيم كه فضاي فكري‌اش با بدبختي‌هاي موجود در حوزه آموزش و پرورش متفاوت نباشد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان