تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

امیرعبداللهیان به وزیرخارجه سوئد: حمید نوری فورا آزاد شود

«آن لینده» وزیر خارجه سوئد تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد. یکی از مسائل مطرح شده درباره حمید نوری بوده است.

آزادی حمید نوری

رویداد۲۴ «آن لینده» وزیر خارجه سوئد و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مهم دوجانبه و بویژه کنسولی بحث و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از این گفتگو با اشاره به برگزاری دادگاه حمید نوری در سوئد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بازداشت و فرآیند دادگاه تبعه ایرانی، حمید نوری را غیر قانونی می‌داند و خواستار آزادی فوری او است.

وی همچنین افزود: باعث تأسف است که یک گروهک تروریستی [سازمان مجاهدین خلق] که سوابق جنایت‌های آن بر مردم ایران و حتی عراق در دوره رژیم بعث صدام واضح است، فضاسازی تصنعی این فرآیند در سوئد را در دست گرفته است.


بیشتر بخوانید: حمایت رسمی جمهوری اسلامی از حمید نوری


رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این گفتگو ابراز امیدواری کرد با بذل اراده و تلاش‌های متقابل و مشترک، شاهد توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های گوناگون باشیم.

وزرای امور خارجه ایران و سوئد همچنین نسبت به تداوم رایزنی و تبادل نظر مستمر در خصوص مسائل در دستورکار روابط دو کشور توافق کردند.

گفتنی است در هفته گذشته سفیر سوئد در تهران در خصوص بازداشت حمید نوری تبعه ایرانی بازداشت شده در سوئد به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به دولت سوئد در این خصوص به وی ابلاغ و بر آزادی حمید نوری تأکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان و همتای سوئدی بهمن ۱۴۰۰ در مونیخ دیدار و گفتگو کرده بودند و امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت حمید نوری تصریح کرده بود: قابل قبول نیست که روابط ایران و سوئد هدف دسیسه‌های گروهک تروریستی منافقین قرار گیرد.

وزیر خارجه سوئد مهر ماه سال ۱۴۰۰ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار با امیرعبداللهیان با بیان این که کشورش به دنبال گسترش روابط با ایران است، بر ضرورت رایزنی با جمهوری اسلامی در رابطه با یمن تأکید کرده بود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
وزیر امور خارجه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
0
... وگرنه احمدرضا جلالی را اعدام می کنیم!!!
ضمنا اسلام هراسی هم نکنید.
نظرات شما
پیشخوان