تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

تصمیم جدید دولت برای معلمان/ اعلام زمان تعیین رتبه‌ها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از جمله گران‌بهاترین قانون تصویب شده در اوایل دولت سیزدهم و آخرین روزهای قرن چهاردهم بود که در نخستین جلسه هیأت دولت در یک هفته آینده تأیید و در نهایت تا پایان خرداد ماه رتبه‌های معلمان تعیین و پرداختی‌های متناسب با آن صورت خواهد گرفت.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حوزه‌ کاری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ارتباط با وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان اولین دستور کار این کمیسیون در دوره فعلی مجلس بود که بیش از ۱۰ سال گذشته مسکوت مانده بود و در این بین با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص بهبود معیشت و وضعیت فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان را به صورت جدی در کمیسیون پیگیر شدیم.

    وی با بیان اینکه تصویب و اجرای این قانون تحول جدی و اساسی در خصوص وضعیت و جایگاه معلمان بود، افزود:ما دولت قبلی را متقاعد کردیم که لایحه‌ رتبه‌بندی را به مجلس بیاورد و در مجلس نیز برای جلوگیری از پس گرفته شدن لایحه در دولت بعدی این لایحه را تنها با چهار رای مخالف تصویب کردیم.

    منادی خاطرنشان کرد: لایحه‌ی تقدیمی بسیار ضعیف بود و تنها برای ۵۰۳ هزار معلم تدوین شده بود و به‌همین دلیل لایحه را تغییر و به ۸۰۰ هزار معلم تعمیم دادیم و برای نو معلمان و بازنشستگان نیز این رتبه بندی لحاظ شد.

    وی اضافه کرد: همچنین درصدهای گنجانده شده در لایحه نیز تغییر کرده و این قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده و بر این اساس معوقات و مابه التفاوت پرداختی‌های معلمان پس از اجرای طرح، از این تاریخ محاسبه و واریز خواهد شد.

    رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از جمله تغییرات دیگری که در لایحه‌ رتبه‌بندی تقدیمی به مجلس  اعمال شد می‌توان به افزایش حداقل ۲۵ درصدی حقوق و ایجاد نظام پرداخت مستقل برای فرهنگیان اشاره کرد.

    وی همچنین گفت: سختی‌های بسیاری را در یک سال اخیر در خصوص این طرح متحمل شدیم؛ به‌طوریکه  از سوی برخی چهره‌ها و اشخاص مهم در بدنه‌ مجلس و سایر قوا مقاومت‌های زیادی برای نهایی شدن آن وجود داشت؛ هر چند این مقاومت‌ها باعث شد قانونی جامع و مانع با چکش‌کاری‌های صورت گرفته به تصویب برسد و حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان بیشترین کمک را در مسیر تحقق این مهم داشتند.


    بیشتربخوانید: پیش‌بینی ۵۰۰۰۰ بازنشستگی پس از اجرای رتبه‌بندی!/ امتیازات ویژه برای برخی فرهنگیان


    منادی ادامه داد: این آیین‌نامه از جمله گران‌بهاترین قانون تصویب شده در اوایل دولت سیزدهم و آخرین روزهای قرن چهاردهم بود که با پیگیری‌های مجلس و رفع ایرادات آن به هیأت دولت رفت و در نخستین جلسه هیأت دولت در یک هفته آینده تأیید و در نهایت تا پایان خرداد ماه رتبه‌های معلمان تعیین و پرداختی‌های متناسب با آن صورت خواهد گرفت.

    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از واریز شدن ۵۰ هزار میلیارد تومان به  حساب معلمان با اجرای این قانون نیز خبر داد و افزود: آذربایجان همانطور که در ابتدای قرن چهاردهم مرکز احداث نخستین مدرسه نوین در ایران بود، در پایان این قرن نیز عامل ایجاد مهمترین تحول در حوزه آموزش و پرورش و معلمان همین آذربایجان بود.

    منادی در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت نمایندگان در انتصابات مدیران استانی گفت: نمایندگان حق دخالت مستقیم بر عزل و نصب ها ندارد و متاسفانه در یک مورد از انتصابات اعتراض صورت گرفته بود که علی‌رغم شعار جوان گرایی، فرد مسن را منصوب کرده بودند.

    وی افزود: تعدادی از نمایندگان همیشه در کیف خود مدارک و رزومه‌ی افراد را حمل و جهت فشار به انتصابات، اعمال دخالت می‌کنند.

    رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص حواشی مربوط به سفر خانواده‌ رئیس مجلس به ترکیه نیز گفت: من وابسته به هیچ جناحی نیستم و همیشه مستقل بودم؛ لذا این حرف‌ها را به‌خاطر ملاحظات سیاسی نمی‌گویم اما اولا شرایط دختر آقای قالیباف به‌گونه‌ای بود که قطعا باید مادر نیز همراه او می‌آمد و در کنار دخترشان حضور می‌یافت و ثانیا اصلا نباید به‌خاطر یک موضوع تمامی خدمات مدیریتی آقای قالیباف را زیر سوال برده و به او تهمت بزنیم.

    وی افزود: اگر موضوع خرید خانه در ترکیه نیز بررسی شده و صحت داشته باشد حتما باید برخورد شود چراکه مسئولین حق انجام چنین کاری را ندارند.

    منبع: ایلنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۱
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0
    0
    آقای منادی ترا خدا این قد دروغ نگو خجالت بکش
    نظرات شما
    پیشخوان