تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

گران‌فروش‌ترین تیم لیگ برتر ایران!

از میان تیم‌های مدعی، باشگاه تراکتور بلیت بازیهای خانگی را با نازل‌ترین قیمت در اختیار هوادارانش قرار داده است.

گران‌فروش‌ترین تیم لیگ برتر ایران!

رویداد۲۴ لیگ برتر ایران در هفته‌های اخیر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود که البته با پروتکل‌های وزارت بهداشت، طرفداران امکان استفاده از 30 درصد ظرفیت ورزشگاه را دارند اما با این حال حتی همین بازگشایی نصفه و نیمه نیز به شدت مورد استقبال باشگاه‌ها قرار داده است.

نکته مهم این که در دور جدید حضور تماشاگران در لیگ برتر، تنها باشگاه‌هایی امکان استفاده از این پتانسیل را دارند که لایسنس بلیت فروشی الکترونیکی و تجهیز ورزشگاه به گیت‌های هوشمند را از سازمان لیگ و نهادهای ذی ربط گرفته باشند. بنابراین اگرچه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و گروهی از تیمها پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند اما امکان نظارت بیشتری به وجود آمده است.

در این بین قیمت‌ بلیت‌های ورزشگاه برای تیمهای مختلف به شدت مورد توجه قرار دارد و مقایسه شهرها و تیمهای لیگ برتری از سوی بسیاری طرفداران انجام می‌شود و نکات جالبی را هم در خود دارد.

از بین تیمهای پرطرفدار که امکان حضور تماشاگران را فراهم کرده‌اند، پرسپولیس تیمی است که بلیت ورزشگاهش را با بیشترین میزان قیمت به فروش می‌رساند. سرخپوشان بلیت جایگاه VIP را با رقم 500 هزار تومان را به فروش می‌رسانند که البته تعداد محدودی دارد. برای دیدار دربی که میزبانی برعهده پرسپولیس بود، بلیت جایگاه 200، روبروی جایگاه 150 و سایر نقاط ورزشگاه 100 هزار تومان به فروش رسید.

نکته جالب اینکه پرسپولیس برای بازی با آلومینیوم و پیکان بهای بلیت در هر جایگاه را 50 هزار تومان کاهش داد اما با این حال نیز همچنان گران‌ترین بلیت این فصل فوتبال ایران در اختیار مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر است.
در رتبه دوم تیم استقلال قرار دارد که برای بازی حساس با شهرخودرو بلیت جایگاه را به 100 هزار تومان کاهش داده و روی بلیت روبروی جایگاه را نیز برچسب 50 هزار تومانی گذاشته و سایر نقاط ورزشگاه را با بهای 20 هزار تومان به فروش می‌رساند.


بیشتر بخوانید: پرسپولیس چگونه دوباره اوج گرفت؟


در جایگاه بعدی تیم ذوب آهن اصفهان قرار دارد که برای بازی حساس با پرسپولیس بلیت ورزشگاه را 50 هزار تومان قرار داده تا به این ترتیب حداکثر استفاده را از اهمیت این بازی ببرد و دستکم هزینه‌های بازی را به این شکل تامین کند.

تیم سپاهان چهارمین تیم در این جدول رده بندی است که برای بازی استقلال بلیت جایگاه میزبان و میهمان را با رقم یکسان 30 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد که رقمی کمتر از حد انتظار ناظران بود.
با این حال کمترین میزان بهای بلیت در لیگ برتر ایران به باشگاه تراکتور اختصاص دارد. تی‌تی‌ها که پیش‌تر با بلیت 500 و 1000 تومانی در لیگ هجدهم و نوزدهم، برای بازیهای متوالی ورزشگاه یادگار امام را به تسخیر خود درآوردند، حالا برای تهیه بلیت بازی با هوادار باید تنها 25 هزار تومان بپردازند که باعث شده تا این تیم صاحب ارزان‌ترین بلیت ورزشگاهی در فوتبال ایران باشد.

البته به نظر می‌رسد سیاست بلیتهای گران‌قیمت باشگاه پرسپولیس برخلاف بازی آلومینیوم در دیدار با پیکان جواب نداد و حتی 30 درصد ظرفیت ورزشگاه نیز پر نشد تا به این ترتیب استقلال با درس گرفتن از این اتفاق، تلاش کند تا با کم کردن قیمت بلیت، طرفدارانش را به ورزشگاه جذب کند.

به عبارتی می‌توان نتیجه گرفت که در فوتبال ایران بین قیمت بلیت و میزان فروش رابطه عکس وجود دارد و هرچه قیمت کاهش یابد، تقاضا افزایش خواهد یافت. شاید با همین رابطه، باشگاه‌ها بتوانند قیمتی را تعیین کنند که آنها را به تمام اهدافشان برساند: 1. استقبال حداکثری و انرژی به بازیکنان تیم، 2. درآمدزایی و 3. رضایت هواداران.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات شما
پیشخوان