تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

رایزنی بلینکن و تروئیکای اروپا درباره برجام

وزیر امور خارجه ایالات متحده در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو با همتایان خود از آلمان، فرانسه و انگلیس درباره توافق هسته‌ای ایران و جدیدترین تحولات اوکراین رایزنی کردند.

رایزنی بلینکن و تروئیکای اروپا درباره برجام
رویداد۲۴ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو، روز گذشته (یکشنبه) با همتایان خود از تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) در برلین درباره اوضاع اوکراین و مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی رایزنی کرد.

به گزارش فارس و بنا بر گزارش وبگاه «بیزنس استاندارد»، بلینکن تصریح کرد که در دیدار با «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان، «الیزابت تراس» وزیر امور خارجه انگلیس و «فیلیپه اره را» مدیرکل امور سیاسی و امنیتی فرانسه در خصوص طرح‌هایی برای تداوم حمایت از اوکراین و مسئول شناختن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به اوکراین بحث و گفتگو کرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای در خصوص این دیدار چهار جانبه اعلام کرد: «آن‌ها درباره پاسخ مستمر متحدان و شرکا به جنگ تجاوزکارانه و وحشیانه روسیه به اوکراین بحث کردند. رهبران این کشور‌ها همچنین درباره مذاکرات جاری با ایران و تلاش‌ها برای رسیدن به توافق درباره بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفتگو کردند.


بیشتر بخوانید: بن بست در مذاکرات احیای برجام واقعا شکسته است؟


بلینکن نیز روز گذشته (یکشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، درباره این دیدار نوشت: «امروز با همتایان خود از آلمان، انگلیس و فرانسه، درباره طرح‌ها خود برای تداوم حمایت از اوکراین در عین حال که پوتین (رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین) و حامیان وی را مسئول می‌شناسیم، بحث کردیم. ما همچنین درباره تلاش‌ها برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام با ایران بحث کردیم».

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آنتونی بلینکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان