تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

خط قرمز روی نام کریم باقری/ جانشین جدید مربی پرسپولیسی کیست؟

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در کانادا آماده می‌کند با تغییراتی راهی این سفر خواهد شد که مهمترین آن حذف مربی پرسپولیس و حضور احتمالی دوست قدیمی وی خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ایران

رویداد۲۴ تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی کانادا در بامداد ۱۶ خرداد ماه برنامه‌ریزی می‌کند که طبق اعلام فدراسیون کانادا ۵۰ نفر می‌توانند مسافر ونکوور برای این بازی باشند.

فدراسیون فوتبال ایران نیز لیست اسامی افرادی را که می‌توانند در این سفر همراه تیم ملی ایران باشند آماده کرده است تا با نظر دراگان اسکوچیچ برای انجام امور اداری مربوط به صدور روادید اقدام شود.

خط قرمز روی اسم آقا کریم

فدراسیون فوتبال ایران در حالی برای دریافت روادید کاروان تیم ملی ایران به سفارت کانادا در استانبول ترکیه نامه نگاری کرده است که در لیست اعلام شده خبری از اسم کریم باقری نیست.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران به همراه مسئولان اجرایی فدراسیون فوتبال با توجه به صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور همزمان کریم باقری در پرسپولیس و تیم ملی مخالفت کرده‌اند. از این رو اسم کریم باقری از جمع دستیاران اسکوچیچ خارج شده است و او به طور قطع در سفر به کانادا همراه ملی‌پوشان نخواهد بود.

خداداد مربی جدید تیم ملی؟

از سوی دیگر میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال با نظر مثبت کادر اجرایی و فنی تیم ملی ایران با حضور خداداد عزیزی در کادر فنی تیم ملی ایران در سفر به کانادا موافقت کرده است. مهاجم پیشین تیم ملی ایران در لیست فدراسیون فوتبال ایران برای دریافت روادید قرار گرفته است تا شایعه احتمال جانشینی همیشگی او به جای کریم باقری مطرح شود.

عضو هیأت رئیسه در سفر بزرگ

بهرام رضائیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مسافر قطعی سفر به کانادا است. همچنین میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون نیز احتمال می‌رود در جمع مسافران باشد اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. فدراسیون کانادا در قرارداد خود خواستار حضور بالاترین مقام فدراسیون برای امکان توسعه همکاری شده است. از این رو ماجدی احتمال می‌رود در سفر به کانادا همراه ملی پوشان باشد.

۵۰ نفر نه کمتر نه بیشتر

کاروان تیم ملی ایران نوروز ۱۴۰۱ آخرین سفر برون مرزی خود به کشور کره جنوبی را با ۵۹ نفر انجام داد تا یکی از کمترین تعداد نفرات برای این سفر چمدان‌های خود را ببندند. با این حال سفر به کانادا باز هم با تعداد کمتری مسافر همراه خواهد بود. فدراسیون کانادا تنها برای ۵۰ نفر حاضر است روادید ورود به خاک این کشور را صادر کند که در بین آنها با توجه به اهمیت سفر و حاشیه‌های احتمالی تعدادی از نیروهای حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش حضور خواهند داشت.

اردوی کوتاه ترکیه برای ویزا

سفارت کانادا در ایران همچنان در تعطیلی است تا کاروان تیم ملی فوتبال برای دریافت روادید خود به استانبول ترکیه معرفی شوند. طبق قوانین جاری مربوط به صدور ویزا نیاز به انگشت نگاری از تمامی افرادی است که قصد ورود به خاک این کشور را دارند. از این رو فدراسیون فوتبال مینی کمپی را برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی کرده است تا اسکوچیچ بتواند شاگردان خود را سه جلسه در استانبول تمرین دهد.


بیشتربخوانید: ضعیف‌ترین آماده‌سازی تیم‌ملی؟

نامه شفاف فدراسیون فوتبال ایران به کانادا

فدراسیون فوتبال ایران در دو مرحله با همتای کانادایی خود در خصوص بروز برخی حاشیه‌های غیر ورزشی با توجه به اتفاقات چند سال اخیر در کشور کانادا ابراز نگرانی کرد تا حضور کاروان ایران را تحت تأثیر قرار دهد. در این نامه فدراسیون فوتبال ایران با توجه به بندهای مندرج در قرارداد خواستار جدیت عوامل اجرایی فدراسیون میزبان در برگزاری بازی با فضایی کاملاً ورزشی شده‌اند. فدراسیون ایران اعلام کرده است مقابل هرگونه تجمع سیاسی در زمان حضور کاروان ایران در ونکوور گرفته شود و باید ضمانت لازم در این خصوص داده شود.

در قرارداد مربوط به برگزاری این دیدار، کشور میزبان تعهد کامل داده است که اجازه هیچ‌گونه رفتار سیاسی به صورت رسمی و برنامه‌ریزی شده را نخواهد داد. با این حال فدراسیون فوتبال ایران منتظر پاسخ رسمی همتای خود است تا از این موضوع اطمینان حاصل کند.

پاسخ صریح کانادا رسید

فدراسیون کانادا در پاسخ به نامه فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است به عنوان نهادی مستقل، قرارداد برگزاری بازی تدارکاتی با ایران را امضا کرده است و ضمانت کامل برای برگزاری این دیدار را بدون دخالت‌های سیاسی خواهد داد.

تشکر در نامه دوم

نامه دوم فدراسیون ایران به کانادا شامل تشکر از پاسخ این فدراسیون و همچنین اشاره به میزبانی این کشور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ دارد. در بخشی از این نامه آمده است فدراسیون فوتبال کانادا به عنوان نهادی مستقل مورد تأیید است و انتظاری جز حفظ شفافیت و تعهد به قرارداد امضا شده از کشوری که یکی از میزبانان جام جهانی ۲۰۲۶ فوتبال خواهد بود، نمی‌رفت.

فسخ با شرایط خیلی خاص

در قرارداد امضا شده بین فدراسیون‌های فوتبال ایران و کانادا بازی دو تیم تنها در صورتیکه اتفاقات غیر قابل پیش بینی و «فورس ماژور» رقم بخورد بازی دو تیم بدون هیچ گونه پرداخت غرامتی لغو می‌شود در غیر این صورت هر طرف به تعهدات خود عمل نکند محکوم به پرداخت غرامت می‌شود. البته مبلغ غرامت در قرارداد به صراحت تعیین نشده است چرا که میزان غرامت به مقدار خسارت هر طرف بستگی خواهد داشت.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان