تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵

توضیحی که امام موسی صدر درباره دکتر شریعتی به برادرش نوشت

امام صدر در نامه ای که خطاب به برادرش مرحوم آیت الله سید رضا صدر نوشته شده درباره حاشیه های مربوط به دکتر شریعتی توضیح می دهد.
رویداد۲۴-امام صدر در نامه ای که خطاب به برادرش مرحوم آیت الله سید رضا صدر نوشته شده درباره حاشیه های مربوط به دکتر شریعتی توضیح می دهد.

به گزارش روابط عمومی موسسه امام موسی صدر، متن این نامه و تصویر دستخط امام صدر را که به مناسبت پرونده ویژه سالگرد درگذشت آیت الله سید رضا صدر منتشر شده در ادامه می بنید.

متن نامه امام صدر خطاب به برادرش:

«سرور معظم و برادر بزرگوار دست مبارک را می‌بوسم و ملتمس دعا هستم. متأسفم که برای ویزای دوستان عزیز سفارش شده در باره حج بجز آقای حاج فخر و خانمش نتوانستم قدمی بردارم. در مقابل و به عنایت الهی سفر جالب و بی‌نهایت خوبی بود. و تماس‌های زیاد حاصل شد. رقیه کریمه زیارت شد. متأسفانه مطالب از دور طور دیگری جلوه و تفسیر شده است. و امیدوارم شناسایی و اطمینان سابق و حسن‌ظن و خدمات کم‌نظیر سابق که به لطف خدا انجام گرفته روشنگر باشد.

درباره دکتر شریعتی، متأسفانه مطالب یاد شده و پیام رسیده و حتی تفسیرها دور از حقیقت بوده است. هیچ جبهه‌گیری و دفاعی و تبنی وجود ندارد. فقط و فقط جوانان مسلمان زیادی که من آنها را می‌شناسم و خود را مسئول آنها می دانم و برای راهنمایی آنها تلاش‌ها کرده‌ام بعلت وضع سیاسی و جبهه‌گیری در مقابل چپ به‌خصوص به مطالب ایشان نیازمند بودند (در عین حال نقص داشتن را معترف بودند) منتظر بودند در مرحله آینده دکترین مثبت برای آنها در اروپا تهیه کند و چون فوت شد سخت محزون و پریشان شدند و چون هیچ‌کس حتی آیت‌الله خمینی کوچکترین صحبتی با آنها نکرد نزدیک بود به کلی رشته و روابط آنها با روحانیت قطع شود.

من با این احترام - و فداکاری فراوان- مانع انقطاعشان از روحانیت و انحرافشان شدم و در خطاب و . . . هم گفته و می‌گویم که افکار ما با او فرق دارد. و به همین دلیل موفقیت حاصل و امیدوارم همه نواقص و سوء‌تفاهم‌ها جبران شود.

موضع دیگر هم براستی من در حال دفاع بوده و هستم. نمی‌دانم چرا از . . . مرتب کارشکنی و تحریک ادامه دارد تا آنکه وضع خطرناک بود و حملۀ من فقط صورت دفاع داشته است.

امیدوارم مفصلتر عریضه‌ای تقدیم دارم فعلا ً از فرصت بازگشت آقای صادقی استفاده کرده عریضه‌نگار شدم دست بی بی و شما را می‌بوسم. ملتمس دعا هستم چند کتاب خودم فرستادم کتابها رسید؟ آیا ... را چه کنم. کتاب جهاد را می‌فرستادم.

قربان شما
موسی صدر»

نظرات شما
پیشخوان