تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

مجازات نگهداری از سگ در آپارتمان چیست؟

مشاوره حقوقی آنلاین؛ طبق قانون آپارتمان‌ها نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ساختمان جرم است و می‌توان از مرتکب شکایت کیفری کرد.

مجازات نگهداری از سگ در آپارتمان

رویداد۲۴ این روزها حضور حیواناتی مثل سگ و گربه در خانه‌ها و آپارتمان‌ها مرسوم شده است. با این وجود همیشه افرادی هستند که با حضور حیوانات در آپارتمان‌ها به دلایل مختلف، مخالف‌اند. مخالفت این دسته از افراد با حضور حیوانات خانگی مثل سگ در آپارتمان در بعضی از موارد مورد حمایت قانون‌گذار بوده است و می‌توان بابت نگهداری سگ در آپارتمان به دادسرا شکایت کرد.

مجازات نگهداری از سگ در آپارتمان

ساکنینی که قصد دارند بابت نگهداری سگ شکایت کنند، باید به دادسرا مراجعه کنند و شکایت خود را مطرح کنند. دادسرا، شکواییه را به کلانتری محل ارجاع می‌دهد تا کلانتری موضوع را بررسی و صحت موضوع را تایید کند. در صورت صحت شکایت، شخص نگهدارنده به کلانتری دعوت می‌شود تا موضوع در همین مرحله حل و فصل شود اما اگر فرد نگهدارنده حیوان در کلانتری حاضر نشود، کلانتری می‌تواند او را جلب کند. بعد از این، پرونده تشکیل شده به دادسرا فرستاده می‌شود. دادسرا هم بعد از بررسی موضوع اقدام به صدور حکم می‌کند و مجازات نگهداری سگ در خانه را تعیین خواهد کرد.

مجازات نگهداری سگ در آپارتمان، می‌تواند حبس تا یک سال هم باشد. چون این جرم از جرائم تعزیری است، قاضی می‌تواند در صورت صلاح‌دید، آن را به جریمه نقدی تبدیل کند. همچنین درصورتی‌که شرایط تخفیف در مجازات وجود داشته باشد، قاضی می‌تواند مجازات را کاهش دهد اما در صورت تکرار جرم، مجازات به همان شکل اصلی خود اجرا خواهد شد.

منبع: مجله دلتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان