تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

کارشکنی علیه دیدار دوستانه تیم ملی

فدراسیون فوتبال اکوادور با برگزاری مسابقه تدارکاتی برابر تیم ملی ایران موافقت کرده اما کانادا حاضر به میزبانی از این بازی نیست.

کارشکنی علیه دیدار دوستانه تیم ملی

رویداد۲۴ دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کانادا بر اساس قرارداد دوجانبه قرار است بامداد 16 خرداد در ونکوور برگزار شود و فدراسیون فوتبال به دنبال انتخاب حریف دوم برای برگزاری مسابقه تدارکاتی در این کشور بود.

رایزنی ها با دو کشور اکوادور و السالوادور دنبال می شد که هر دو کشور با برگزاری بازی مقابل تیم ملی ایران موافقت کردند و طبیعتا مسئولین فدراسیون اکوادور را برای انجام دومین بازی انتخاب کردند اما این دیدار در کانادا برگزار نخواهد شد.

تنها مشکل فدراسیون های فوتبال دو کشور محل برگزاری این بازی است که کارشکنی های سیاسی دولت کانادا مانع از برگزاری بازی در این کشور می شود. دولت کانادا به دنبال لغو بازی در ونکوور بود اما با توجه به استقلال فدراسیون فوتبال این کشور نمی تواند مانع از برگزاری مسابقه تیم ملی کانادا برابر ایران شود با این وجود در زمینه برگزاری بازی دوم برابر اکوادور یا هر کشور دیگری سنگ اندازی می کند.

به همین دلیل تاکنون فدراسیون های فوتبال دو کشور ایران و اکوادور موفق به دریافت مجوز برگزاری بازی در یکی از شهرهای کانادا نشده اند و به نظر می رسد دولت میزبان همچنان با این بازی مخالف است.

در اینصورت تیم ملی ایران در فیفا دی پیش روی بعد از بازی مقابل کانادا باید به دنبال دیدار با حریفان مورد نظر در کشورهای دیگری غیر از کانادا باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان