تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵
ناصحی به میزان خبر داد

ممنوعیت تخریب بناهای تاریخی کمیته امداد و سازمان اوقاف/ شناسایی 2 هزار بنای تاریخی در پایتخت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از ممنوعیت تخریب بناهای تاریخی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اوقاف خبرداد.
رویداد۲۴- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از ممنوعیت تخریب بناهای تاریخی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اوقاف خبرداد.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی گفت: با توجه به اهمیت و ارزش ابنیه تاریخی در شورای چهارم شهر تهران، مصوبات مختلفی به منظور حفظ این ابنیه به تصویب رسیده است. 

وی افزود: تاکنون 6 مصوبه در راستای حفظ و صانت از ابنیه تاریخی در شورای شهر تهران به تصویب رسیده و این نشان دهنده اهمیت این بناها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه اندازی کمیته حفظ، مرمت و بهره برداری از اماکن تاریخی در شورای شهر تهران اظهارکرد: به علت اهمیت حفاظت از بناهای تاریخی، کمیته ای تحت عنوان کمیته حفظ، مرمت و بهره برداری از اماکن تاریخی با حضور برخی از اعضای شورا، روسای کمیسیون های مختلف شورا، مسئولان میراث فرهنگی تهران، سازمان اوقاف و کمیته امداد امام خمینی (ره) راه اندازی شده است.

حجت الاسلام ناصحی ادامه داد: اعضای این کمیته را 13 نفر تشکیل می دهند و بررسی ها در رابطه با بناهای تاریخی در این کمیته اتخاذ می شود.

وی از تذکرات مطرح شده به نهادهایی همانند کمیته امداد و سازمان اوقاف به منظور تخریب بناهای تاریخی و تغییر کاربری آنها خبرداد و تصریح کرد: در این کمیته به مسئولان اوقاف تهران و کمیته امداد استان تهران تذکر داده شد که به هیچ وجه نمی توانند بناهای تاریخی که در اختیار دارند را تخریب کرده و یا به منظور تغییر کاربری آنها اقدام کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از شناسایی 2 هزار بنای تاریخی در شهر تهران خبرداد و خاطرنشان کرد: شناسایی مکان های تاریخی تهران اکنون در دستور کار قرار گرفته و در همین رابطه نیز تاکنون موفق به شناسایی 2 هزار بنای تاریخی در شهر تهران شده ایم.

حجت الاسلام ناصحی افزود: از این تعداد بنای تاریخی، 300 بنا به ثبت رسیده و 300 مورد دیگر نیز برای ثبت شدن آنها اقدام شده است.

وی از برنامه های شورای شهر تهران به منظور حفاظت از بناهای شخصیت های سیاسی و فرهنگی که پیش از این در تهران سکونت داشته اند خبرداد و گفت: قرار شده خانه های شخصیت های خاص شهر تهران نیز در شرایطی که در اختیار مالکان خودشان قرار دارند تحت نظارت قرار گرفته تا از این طریق در راستای حفاظت از آنها اقدام شود. 
منبع: میزان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان