تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

جزئیات آموزش زبان‌های خارجی در مدارس از مهرماه/ از فرانسه و روسی تا اسپانیایی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش زبان فرانسه در مدارس توضیح داد.

آموزش زبان‌های خارجی در مدارس

رویداد۲۴ احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره راهکارهای جبرانی و تقویت دروس در مدارس غیردولتی با توجه به غیرحضوری برگزار شدن چندماه ابتدایی کلاس‌های درس اظهار کرد: این موضوع را چه در مقطع ابتدایی و چه متوسطه به خود مدارس واگذار کرده‌ایم که با توجه به کارنامه و بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، اگر دانش‌آموزی مشکل داشت دوره‌های آموزشی برای وی برگزار و عقبماندگی‌های درسی‌اش را جبران کنند.

وی همچنین درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: یک تفاوت مهم در تعیین شهریه امسال این است که ۳۵ درصد از سهم شهریه در الگوی تعیین شهریه را به سند تحول بنیادین و رویکردهای فرهنگی و تربیتی دانش آموزان اختصاص دادیم و شهریه هر مدرسه متناسب با الگوی تعیین شهریه و عملکردش مشخص و در نیمه دوم خردادماه اعلام خواهد شد. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال میزان افزایش شهریه به صورت درصدی اعلام نمی‌شود و شهریه در هر مدرسه با توجه به عملکرد و متناسب با الگو، متفاوت خواهد بود.


بیشتر بخوانید: قیمت کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱


محمودزاده درباره آموزش زبان‌های خارجی در مدارس غیردولتی نیز توضیح داد و گفت:‌ تنوع در آموزش زبان‌های خارجی و رفع انحصار زبان انگلیسی از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری در سنوات گذشته بوده است. در همین راستا تصمیم بر آن شد که در مدارس غیردولتی این کار را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز اعلام آمادگی کرده و گفتند که محتوای درسی آموزش زبان‌هایی چون فرانسه، اسپانیایی، آلمانی و روسی آماده است که به نظر می‌رسد از میان آنها بتوانیم به صورت آزمایشی و از مهر امسال آموزش زبان فرانسه را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد ما انتخاب یک مدرسه در هر استان است که البته هنوز قطعی و نهایی نشده است. ظاهرا برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است تا این اتفاق در برخی مدارس دولتی نیز رخ دهد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان