تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

لاوروف: تلافی می‌کنیم

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مجازی اعلام کرد در صورت ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین، ارتش این کشور مرز‌های دفاعی خود را فراتر از خاک روسیه خواهد بود.

سرگئی لاوروف

رویداد۲۴ ایرنا نوشت: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مجازی اعلام کرد در صورت ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین، ارتش این کشور مرز‌های دفاعی خود را فراتر از خاک روسیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین درباره مسائل بین‌المللی گفت: هرچه برد تسلیحاتی که کشور‌های غربی به اوکراین عرضه می‌کنند بیشتر باشد، مسکو به همان اندازه از خاک خود دفاع خواهد کرد و سلاح‌های قدرتمندتری را استفاده خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: غرب مانع مذاکرات اوکراین می‌شود/ تجهیز کی‌یف به موشک‌های دوربرد خطرناک است


لاوروف به سخنان ولادیمیر پوتین درباره این مسئله اشاره کرد و گفت: در صورتی که غرب بخواهد به اوکراین سلاح‌هایی دوربرد ارسال کند، روسیه خط دفاعی خود را از مرزهایش فراتر خواهد برد.

لاوروف خطاب به کشور‌های آمریکا، انگلیس و اعضای ناتو و امضای قرارداد‌های امنیتی سال ۱۹۹۹ میلادی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده هیچ کشوری نباید امنیت خود را به قیمت نا امنی کشور‌های دیگر تقویت کند. این دروغ بزرگی است، چون ناتو پنج برابر نسبت به تعهداتش به مرز‌های روسیه نزدیک شده است.

آمریکا در اوایل ماه ژوئن از ارسال کمک‌های نظامی شامل سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) به اوکراین خبر داده بود. آمریکایی‌ها گفته بودند مسافت برد این موشک‌ها از ۸۰ کیلومتر تجاوز نمی‌کند. مقامات اوکراین نیز گفته بودند از موشک‌های آمریکا علیه خاک روسیه استفاده نخواهند کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای بعد از اعلام این خبر گفت: دولت روسیه نمی‌تواند به سخنان مقامات اوکراین اعتماد داشته باشد.

دولت انگلیس نیز اعلام کرده قصد دارد سامانه‌های موشکی M ۲۷۰ با برد ۷۰ کیلومتری را به اوکراین ارسال کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان