تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

کدام یک از رؤسای کمیسیون‌های مجلس تغییر کردند؟

ترکیب هیئت رئیسه اکثر کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم در حالی مشخص شد که رؤسای اغلب کمیسیون‌های مجلس در سمت خود باقی ماندند.

کدام یک از رؤسای کمیسیون‌های مجلس تغییر کردند؟
رویداد۲۴ ترکیب هیئت رئیسه اکثر کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم در حالی مشخص شد که رؤسای اغلب کمیسیون‌های مجلس در سمت خود باقی ماندند.

به گزارش مهر، در هفته جاری ترکیب هیئت رئیسه اکثر کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم مشخص شد که رؤسای اغلب کمیسیون‌های مجلس تغییر نکردند.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

«علیرضا منادی سفیدان» مانند دو سال گذشته، به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس انتخاب شد.

کمیسیون اجتماعی

سال گذشته «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بود، اما امسال اعضای این کمیسیون، «مهدی عیسی زاده» را برای ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس انتخاب کردند.

کمیسیون اقتصادی

«محمدرضا پورابراهیمی» در سمت ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس ابقاء ماند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

«وحید جلال زاده» امسال نیز مانند سال گذشته توانست رأی لازم را برای تصدی ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کسب کند.

کمیسیون انرژی

از ابتدای مجلس یازدهم، «فریدون حسنوند» ریاست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته است که باز هم در سمت خود باقی ماند.

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

«حمیدرضا حاجی بابایی» در سال سوم مجلس یازدهم نیز رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شد.


بیشتر بخوانید: آقای رئیسی هنوز در فضای تبلیغات انتخاباتی است/ کم‌سوادی هولناکی در دولت حاکم است


کمیسیون بهداشت و درمان

«حسینعلی شهریاری» از ابتدای مجلس یازدهم بر صندلی ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تکیه زده است که با موافقت اعضای این کمیسیون، در سمت خود ابقاء ماند.

کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها

«محمدصالح جوکار» نیز رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها باقی ماند.

کمیسیون صنایع و معادن

در دو سال گذشته، «عزت الله اکبری تالارپشتی» ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس را بر عهده داشت، اما در اجلاسیه سوم و با انتخاب اعضای این کمیسیون، «مصطفی طاهری» به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

کمیسیون عمران

«محمدرضا رضایی کوچی» در سمت ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی باقی ماند.

کمیسیون فرهنگی

«مرتضی آقاتهرانی»» در سال سوم مجلس یازدهم نیز رئیس فرهنگی مجلس شورای اسلامی شد.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست

در ابتدای اجلاسیه دوم مجلس یازدهم «سیدجواد ساداتی نژاد» رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بود که وی سال گذشته برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی، از سمت نمایندگی مجلس استعفا داد و «محمدجواد عسکری» رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شد. عسکری در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم نیز رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شد.

کمیسیون اصل ۹۰

کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان بازوی نظارتی مجلس جایگاه ویژه و متفاوتی نسبت به سایر کمیسیون‌ها دارد، بنابراین انتخاب اعضا، رئیس و هیئت رئیسه آن نیز با دیگر کمیسیون‌ها متفاوت است. بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، هیئت رئیسه می‌تواند حداقل دو نفر را برای کسب رأی و ریاست کمیسیون اصل ۹۰ معرفی کند و در نهایت رئیس این کمیسیون، در صحن علنی مجلس و با انتخاب نمایندگان مشخص می‌شود.

در حال حاضر «حسن شجاعی» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس است و باید ببینیم در سال سوم مجلس یازدهم، شجاعی رئیس می‌ماند یا در ریاست این کمیسیون تغییر ایجاد می‌شود.

کمیسیون قضائی و حقوقی

هنوز انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در اجلاسیه سوم انجام نشده است. رئیس فعلی این کمیسیون، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی است و باید ببینیم آیا وی در سمت خود ابقاء می‌ماند یا خیر.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان