تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۱ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
فاطمه راکعی خطاب به قالیباف:

اجازه ندهید بعضی نمایندگان مجلس «حرف‌های صد من یک غاز» بزنند!

فاطمه راکعی از چهره‌های اصلاح طلب در واکنش به اظهارات نماینده اصفهان درباره ازدواج دختران بالای۳۰سال ایرانی با مردان کشور‌های دیگر، یادداشتی در روزنامه اعتماد منتشر کرد.

اجازه ندهید بعضی نمایندگان مجلس «حرف‌های صد من یک غاز» بزنند!

رویداد۲۴ در بخش‌هایی از این یادداشت آمده است:

*در گویش قدیمی پارسی، ضرب‌المثلی وجود دارد درباره «حرف‌های صد من یک غاز» که برای مواردی به کار می‌رود که فردی، بدون فکر زبانش را می‌جنباند و صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که فاقد اهمیت و ارزش است.
*اظهارات روز‌های اخیر یکی از نمایندگان اصفهان درخصوص ازدواج دختران بالای ۳۰ سال ایران با مردان شیعه کشور‌های لبنان، سوریه، یمن و... ابعاد تازه‌ای از برخورد‌های سطحی با مقولات مهم و کلیدی در کشور را نمایان کرد.

* معلوم نیست چرا برخی از افراد و جریانات سیاسی تندرو و متعصب، تصور می‌کنند، دختران ایرانی برای پیدا کردن شریک زندگی خود به قیم نیاز دارند، دختران این سرزمین از آگاهی و درک کافی برای بهترین انتخاب‌ها برخوردارند و هر زمان که صلاح بدانند با مردان ایرانی یا خارجی ازدواج خواهند کرد؛ بنابراین دخالت در این زمینه در حیطه وظایف نمایندگان قرار ندارد و در زمره امور شخصی افراد قرار می‌گیرد.

* ازدواج یک امر کاملا شخصی است و در دایره حقوق فردی هر شهروندی قرار دارد. ممکن است یک دختر ایرانی دوست داشته باشد در سنین جوانی و زیر ۳۰ سال ازدواج کند یا در سنین بالاتر ازدواج کنند (یا حتی ازدواج نکند) اینکه یک نماینده وارد خصوصی‌ترین امور شخصی جامعه زنان شود، جز بی‌احترامی معنای دیگری ندارد.


بیشتر بخوانید:آذری جهرمی: پیشنهاد ازدواج بین المللی زنان ایرانی، «عملیات روانی» هدفمند مجلس است


*دامنه وسیعی از زنان ایرانی با مردانی با تابعیت سایر کشور‌ها ازدواج کرده‌اند و تا مدت‌ها فرزندان برآمده از این ازدواج‌ها، فاقد شناسنامه بودند. این روند بعد از پیگیری‌های مستمری که از مجلس ششم آغاز شده بود در دولت قبلی عملیاتی شد.

*نکته تاسف‌آور آن است که این نماینده، بعد از افزایش انتقادات حتی حاضر به عذرخواهی از افکار عمومی و جامعه زنان کشور نشدند و با فرافکنی بر دیدگاه‌های خود پافشاری کرده است. این وظیفه رییس مجلس است که جلوی طرح این رویکرد‌های تند و افراطی توسط نمایندگان ایستادگی کند و اجازه ندهد، این نوع اظهارات در فضای تقنینی کشور طنین‌انداز شود.

*یکی از مضرات جدی ردصلاحیت افراد کارآمد، متخصص و صاحب دیدگاه آن است که زمینه حضور چهره‌هایی حاشیه‌ساز، غیرکارشناس و سطح‌نگر را در فضای مدیریتی و تصمیم‌سازی کشور فراهم می‌سازد. تداوم این روند باعث خواهد شد ساختار‌های مدیریتی کشور به جای پرداختن به موارد کلیدی و سرنوشت‌ساز به زندگی شخصی نسل‌های مختلف کشور سرک بکشند و برای جوانان آگاه و فرهیخته، نسخه‌های صد من یک غاز بپیچند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
1
2
جا.... سیاسی ...........
اگه مردی نظرم رو منتشر کن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
0
این مثلا نماینده اصفهان (که معلوم نیست در چه شرایط انتخاباتی رای آورده) نه شعور نظر دادن داشته و نه شعور استعفاء دادن دارد.
باید از مجلس اخراج شود تا مردم دیگر مجبور نباشند مزخرفات او را تحمل کنند.
نظرات شما
پیشخوان