تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۱ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

علم‌الهدی: شیوع بی‌بندوباری‌ها مهم‌ترین چالش دانشگاه‌هاست

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دانشگاه و حوزه دو نهاد مقدس علمی هستند که همواره در خط مقدم مبارزه با کمبود‌ها و نارسایی‌ها، بازوی توانمند انقلاب و نظام بوده‌اند.

علم‌الهدی: شیوع بی‌بندوباری‌ها مهم‌ترین چالش دانشگاه‌هاست
رویداد۲۴ امام جمعه مشهد گفت: برای حل آسیب‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، رفتار تحکّم‌آمیز بی‌تأثیر و محکوم به شکست است و باید راهبرد‌های غیرمستقیم را در دستور کار قرار داد تا با فضاسازی فرهنگی، زمینه اصلاح نابسامانی‌ها فراهم شود.

به گزارش ایرنا، وی در دیدار با روسای دانشگاه‌ها، روسای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و هم‌چنین فرماندهان حوزه‌های بسیج دانشجویی استان افزود: شیوع بی‌بندوباری‌ها و آسیب‌های فرهنگی در محیط دانشگاه از جمله مهم‌ترین چالش‌های امروز دانشگاه‌های کشور است.

وی ادامه داد: باید در ابتدا احصا شود که در هر دانشگاه، چه تعداد استاد بسیجی وجود دارد و پس از این، اگر رویه یکسانی میان اساتید بسیجی در تعظیم شعائر دین و تکریم فرهنگ‌های سازنده وجود داشته باشد می‌توان به ایجاد یک فضای فرهنگی در سطح دانشگاه‌های استان امیدوار بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دانشگاه و حوزه دو نهاد مقدس علمی هستند که همواره در خط مقدم مبارزه با کمبود‌ها و نارسایی‌ها، بازوی توانمند انقلاب و نظام بوده‌اند.

علم الهدی افزود: با همه خدمات ارزنده‌ای که حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو نهاد مقدس علمی در تاریخ انقلاب اسلامی از خود نشان داده‌اند، اما متأسفانه در همه دوران‌ها، این دو نهاد علمی در غربت معناداری محدود نگه داشته شده‌اند.

او ادامه داد: این دستگاه‌ها که در رأس امور هستند و همواره در خط مقدم مبارزه با کمبود‌ها و نارسایی‌ها، مجاهدت‌های وافری از خود نشان داده‌اند، اما خود در نظام اجرایی کشور مهجور مانده و در معرض مشکلات ناشی از کاستی‌ها قرار دارند که باید این شرایط اصلاح شود.


بیشتر بخوانید: علم‌الهدی: فسق و فجور فضای جامعه را در بر گرفته / متجاهر به گناه به خدا اعلام جنگ کرده است


وی، شهدای دانشگاه را الگوی مناسب جامعه دانشگاهی کشور دانست و افزود: به‌طور خاص، شهید چمران بارزترین مصداق شهدای دانشگاهی کشور است که دانش آموخته یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا بود و مدارک و درجاتی داشت که می‌توانست در سایه آن، برای خود در هر نقطه از عالم زندگی مادی مناسبی فراهم کند، اما با وجود همه این مسائل، شهید چمران وارد عرصه جهاد شد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این‌طور به نظر می‌رسد که این شهید والامقام از ابتدا به دنبال زندگی مادی و رفاه دنیایی نبود و به همین جهت، بی‌اعتنا به همه امکانات دنیوی راهی جنوب لبنان شد تا در آن ایام که شیعیان در این منطقه مظلومانه ذبح می‌شدند و یا دسته‌دسته در حملات تروریستی به شهادت می‌رسیدند تشکیلاتی برای دفاع از اسلام ایجاد کند.

علم الهدی افزود: در آن ایام هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که در جریان مقاومت، یک حلقه محوری به نام "حزب‌الله" لبنان ایجاد شود و در اثر آن، جوانان مؤمن و پاک‌باخته‌ای تربیت شوند که در نهایت، در معرکه جنگ ۳۳ روزه صهیونیست‌ها را شکست دهند، اما شهید چمران به راه خود ایمان داشت و به ارزش‌هایی دست یافت که از هیچ طریقی قابل استحصال نبود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب هم شهید چمران همان صراط مجاهده را ادامه داد و دلبسته هیچ مقام و مسوولیتی نشد مگر این که ارتباط مستقیم با عرصه‌های جنگ و جهاد داشت.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بدون شک اگر شهید چمران در غائله پاوه نبود، کردستان به دست دشمن تسخیر می‌شد و ایران اسلامی در معرض تجزیه قرار می‌گرفت، اما این شهید چمران بود که متکی به باور‌های عمیق دینی و البته عشق به امام و انقلاب، از کشور در برابر هجمه دشمنان دین خدا دفاع کرد.

علم الهدی افزود: اجرای برنامه‌های مربوط به جنگ نامنظم در دوران دفاع مقدس هم ابتکار دیگر شهید چمران بود که تا حد زیادی، نقشه‌های دشمن بعثی را برای پیشروی در خاک کشور ناکام گذاشت.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
1
حالا وقتی جنگ شد ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﭼﺎﻟﺶ خودش مشخص میشه چیه
نظرات شما
پیشخوان