تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
مرتضی طلایی در گفت‎وگو با رویداد۲۴؛

املاک نجومی نداریم/عده ای سعی دارند سفره‌ای پهن کنند و از این سفره ارتزاق سیاسی کنند

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تاکید می کند؛ مهم این است که ما شعارمان پاکدستی و کارامدی و حرکت بر مدار قانون و اخلاق و انقلاب باشد. در این راهبرد، رانت خواری، سو استفاده و چنین رفتارهایی وجود ندارد و همه چیز حول محور رفتارهای سالم انجام می شود.
رویداد۲۴- عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تأکید می‌کند؛  مهم این است که ما شعارمان پاک دستی و کارآمدی و حرکت برمدار قانون و اخلاق و انقلاب باشد. در این راهبرد، رانت‌خواری، سو استفاده و چنین رفتارهایی وجود ندارد و همه‌چیز حول محور رفتارهای سالم انجام می‌شود.

مرتضی طلایی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به رویداد۲۴در مورد پرونده املاک نجومی و برنامه‌های شورای شهر پیرو این پرونده گفت: از آن‌هایی که می‌دانند بپرسید، ما چیزی به‌عنوان املاک نجومی نداریم.

او افزود: قوه قضائیه نظر خود را درباره آن اعلام کرده است و بقیه آن را هم قوه قضائیه رسیدگی می‌کند و نتیجه آن را اعلام می‌کند. ما فکر می‌کنیم مسیر درستی طی شد از باب ارجاع موضوع به قوه قضائیه. بهتر است همه ما در مقابل قانون تسلیم باشیم و آنچه قانون اعلام می‌کند به‌عنوان فصل الخطاب بپذیریم. مگر اینکه بخواهیم با آن بازی سیاسی کنیم و آن بحث دیگری است. 

طلایی ادامه داد: اما اگر از باب یک انجام‌وظیفه و یک خبر یا گزارش بوده است که حالا سروصدایی کرده و حالا در مراجع ذی‌ربط قانونی خود قرار گرفته است و نتایج اعلام شده است. به نظر ما این یک فصل الخطابی است برای آن‌هایی که دغدغه‌شان اجرای قانون و اجرای عدالت و پایبندی به قانون است.

عضو اصولگرایی شورای شهر تصریح کرد: اما کسانی که با توجه به این مسائل سعی دارند یک سفره‌ای پهن کنند و از سر این سفره ارتزاق سیاسی کنند، این کار بااخلاق و قانون و شرع و بافرهنگ و ارزش‌های جامعه ما سازگاری ندارد و به‌نوعی کم‌لطفی در حق مردمی است که نیازمند آرامش و آسایش هستند و هر روز با این حرف‌هایی که می‌شنوند، آزرده‌خاطر می‌شوند که چرا در کشور ما باید این اتفاق‌ها بیفتد.

طلایی در پاسخ به دیگر سوال دیگری مبنی بر اینکه چه زمانی باید منتظر نهایی شدن نتیجه این پرونده باشیم گفت: قوه قضائیه اعلام کرده است در موضوع واگذاری زمین به تعاونی‌ها هیچ تخلفی صورت نگرفته است و همان چند نفر معدود هم که اعلام شده است پیگیری خواهد شد.

همچنین وی گفت: یک کارگروه مشترک برای پیگیری این پرونده مشتمل بر شورا، قوه قضائیه و سازمان بازرسی که به‌طور مشترک کار را دنبال کنند. همچنین هیئت نظارت شورا و هیئت‌رئیسه شورا هم پیگیر این پرونده هستند. 

طلایی اعلام کرد: تا جایی که ما خبر داریم خود شهردار هم پیگیر قضیه هست که اگر درجایی تخلف صورت گرفته باشد با متخلف برخورد شود و در هر یک از واگذاری‌ها رعایت ضوابط و مقررات نشده باشد، شهردار اعلام کرده که برمی‌گرداند یا برگردانده‌اند. 

وی با تأکید بر این موضوع که بهتر بود شاهد این موارد جزئی هم نبودیم گفت: زمانی که با شفافیت و صراحت این موضوع روشن شود قابل‌قبول است. به‌هرروی این چیزی است که ما می‌بینیم و می‌دانیم و الله‌اعلم، اگر غیرازاین باشد، ما نسبت به آن بی‌اطلاع هستیم.

طلایی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا اگر از ابتدا این شفاف‌سازی‌ها انجام می‌شد با مشکلات کمتری مواجه نمی‌شدیم، گفت: باید ببینیم چه کسانی و با چه اهدافی دست به این کار زده‌اند. واضح است که شهرداری دست به جنجال‌آفرینی نزده است و این در حالی بود که حق شورا بود که درباره این موضوع سؤال کند، اما شهرداری این جنجال‌آفرینی را راه نینداخته است و فقط بعضی افراد در شورا جنجال‌آفرینی کرده‌اند. آن‌ها باید پاسخ دهند که چرا این کار را کرده‌اند. آیا بهتر نبود این افراد شهردار را دعوت می‌کردند و در جلسه شورا درباره این موضوع از او سؤال می‌پرسیدند؟ آیا بهتر نبود که طی گزارشی از شهردار تهران پاسخ می‌خواستند؟ آیا بهتر نبود موضوع را به هیئت‌رئیسه ارجاع می‌دادند تا موضوع پیگیری شود؟

عضو اصولگرای شورای سهر در خاتمه گفت:  سه مرجع در داخل شورا داریم که هیچ‌کدام در جریان موضوع قرار نگرفته‌اند. این موضوع اما درنهایت تبدیل به یک موضوع سیاسی و رسانه‌ای شده است. بنابراین باید پاسخگوی این رفتارها کسانی باشند که مسائل کاری را به مسائل سیاسی تبدیل می‌کنند و همچنین کسانی که کار اجرایی را به منازعات سیاسی تبدیل می‌کنند. این کار یک کار اجرایی است و مهم این است که ما شعارمان پاک دستی و کارآمدی و حرکت برمدار قانون و اخلاق و انقلاب باشد. در این راهبرد، رانت‌خواری، سو استفاده و چنین رفتارهایی وجود ندارد و همه‌چیز حول محور رفتارهای سالم انجام می‌شود.
نظرات شما
پیشخوان