تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

اعلام زمان آغاز تدریس زبان فرانسه در مدارس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان آغاز تدریس زبان فرانسه در مدارس توضیح داد.

آموزش و پرورش

رویداد۲۴ محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان فرانسه در مدارس گفت: آماری که از استان‌ها و مدارسی که علاقه‌مند هستند اعلام کردیم و لیست آن را به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داده‌ایم، انشاالله دنبال آن هستیم که برنامه‌ها و کتاب درسی برای این اتفاق هر چه سریع‌تر به مدارس اعلام شود. احساس ما این است که به امید خدا و با توجه به قولی که داده‌ایم از مهر امسال این اتفاق عملی شود.

او درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ دانش‌آموزان گفت: با تصویب این قانون قرار بر این نیست که هر مدرسه با نظر خود امتحانات را برگزار کند و اگر این باشد که بسیار اتفاق بدی خواهد افتاد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر قرار باشد تاثیر معدل در کنکور لحاظ گردد مانند پایه دوازدهم که اکنون آزمون هماهنگ و یکسان برگزار می‌شود امتحانات در پایه‌های دیگر نیز به صورت یکسان و دروس نهایی برگزار می‌شود و بحث قرنطینه سوالات مطرح نیز در این موضوع مطرح خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نگاهی به تغییرات مهم کنکور ۱۴۰۲ و مزایای آن


محمودزاده افزود: مدارس در نمرات تاثیرگذار نیستند و حتی مدارس برگزارکننده آزمون‌ها نخواهند بود و تمامی این موضوعات فکر خواهد شد و برای آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

او گفت: اگر قرار بر تاثیرگذاری معدل باشد حتما مانند پایه دوازدهم دقیقا تمامی مراقبت‌های لازم اتفاق خواهد افتاد و وزارتخانه امتحان‌ها را به صورت کشوری برگزار خواهد کرد و مدارس تاثیرگذار در امتحان‌ها نخواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در انتها گفت: آموزش و پرورش به دنبال آن است که عدالت تربیت و آموزشی کاملا در مدارس کشور رعایت شود و حتی مشکلاتی که مدارس محروم گاهی اوقات با آن مواجه هستند را حتما لحاظ خواهد کرد و ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود و هبچ دانش‌آموزی چه در مناطق محروم یا مناطق دیگر کشور با مشکل مواجه نخواهند شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان