تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

گلزنی بمب نقل‌وانتقالات برای استقلالی‌ها دردسرساز شد!

سرمربی سانتاکلارا درخواست حفظ وینگر ایرانی تیمش را داشته تا آبی‌پوشان استقلال در فرآیند جذب بازیکن مورد علاقه به بن‌بست رسیده باشند.

استقلال تهرانرویداد۲۴ استقلالی‌ها از ابتدای نقل‌وانتقالات تابستانی در کنار حفظ شاکله فصل گذشته و تقویت تیم خود، به طور ویژه برای جذب بازیکن در پست وینگر برنامه‌ریزی کرده و دو بازیکن نامدار فوتبال ایران را زیر ذره‌بین خود داشتند. سعید صادقی ستاره بی‌چون و چرای لیگ بیست‌ویکم که موثرترین بازیکن فصل گذشته بود و توانست رکورد بیشترین تعداد پاس‌گل در یک فصل را بشکند، اولین گزینه آبی‌ها بود که صادقی در نهایت میان استقلال و پرسپولیس تصمیم گرفت که سرخ‌پوش شود و به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی پیوست.

محمد محبی پدیده باشگاه سپاهان که فصل گذشته لژیونر شده و به لیگ پرتغال رفته بود، دومین گزینه نقل‌وانتقالاتی استقلالی‌ها بود. پیشنهاد خارجی برای جذب امیرحسین حسین‌زاده باعث شده بود تا آبی‌ها در پست وینگر با فقدان بازیکن مواجه شوند و همین مسئله مدیران استقلال را برای جذب محبی بیشتر ترغیب کرد.

مذاکرات یک‌ماهه و چالش تغییر مدیریت

محبی که تحت قرارداد باشگاه سانتاکلارا بود، در قراردادش بند فسخ ۳ میلیون یورویی داشت تا استقلالی‌ها تنها او را به صورت قرضی بتوانند جذب کنند و مذاکرات از حدود یک ماه قبل میان مدیران باشگاه‌ها برای رسیدن به توافق نهایی جهت انتقال محبی از سانتاکلارا به استقلال آغاز شد. مدیران استقلال در تلاش برای گنجاندن بند خرید دائمی در تفاهم‌نامه خود با باشگاه پرتغالی بودند که به یک‌باره ساختار مدیریتی باشگاه پرتغالی تغییر کرد و با روی کار آمدن مدیران جدید، مذاکرات به نقطه اول بازگشت و مجدداً آبی‌ها پای میز مذاکره برای جذب محبی نشستند. بازیکنی که ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلالی‌ها علاقه ویژه به جذب او داشت و از مدیران باشگاه خواسته بود تا شرایط را برای حضورش در جمع آبی‌پوشان فراهم کنند.

گلزنی محبی برای استقلالی‌ها دردسرساز شد!

وینگر ایرانی سانتاکلارا که دیرتر نسبت به هم‌بازیان خود به اردوی پیش‌فصل تیمش اضافه شده بود، روز گذشته در ترکیب سانتاکلارا در بازی دوستانه مقابل ریوآوه قرار گرفت و ماریو سیلوا سرمربی سانتاکلارا که به دنبال محک زدن وینگر ایرانی تیمش بود که محبی توانست با گلزنی، پاسخ اعتماد سیلوا را بدهد و آمادگی فنی و درخشش وینگر ایرانی باعث تغییر نظر سرمربی سانتاکلارا شد و او از مدیران باشگاه خواست تا در مقابل جدایی محبی مقاومت کنند.

سیلوا در شرایطی خواستار حفظ محمد محبی شده که مدیران استقلال امیدوار بودند از وینگر جوان سانتاکلارا در فصل آینده در ترکیب تیم خود بهره ببرند اما حالا مخالفت سرمربی این باشگاه باعث شده تا مذاکرات با محمد محبی به بن‌بست برسد و محبی باید فصل آینده به کار خود در لیگ پرتغال ادامه بدهد و در تلاش است تا بتواند نسبت به فصل گذشته فرصت بازی بیشتری را در ترکیب تیمش به‌دست آورد و مجدداً به اردوهای تیم ملی فراخوانده شود.

خرید وینگر خارجی یا اعتماد به محصول داخلی؟

استقلالی‌ها هنوز یک سهمیه خرید بازیکن خارجی خود را استفاده نکرده‌اند. رافائل سیلوا، عزیزبک آمانوف و کوین یامگا سه بازیکن خارجی استقلال برای فصل جدید هستند و آبی‌پوشان می‌توانند یک بازیکن خارجی دیگر به فهرست تیم خود اضافه کنند که گفته می‌شد قرار است سا پینتو یک هافبک بازی‌ساز را به مدیران باشگاه معرفی کند اما با توجه به منتفی‌شدن انتقال محبی، دور از ذهن نیست که سرمربی پرتغالی استقلال به سراغ جذب وینگر خارجی برود.


بیشتر بخوانید: ستاره سابق استقلال پرسپولیسی می‌شود؟


امیرعلی صادقی وینگر جوان استقلالی‌ها روز گذشته عملکردی غیرمنتظره داشت و در دیدار دوستانه موفق شد نقش اصلی را در پیروزی تیمش برابر شاگردان پیرلو ایفا کند و با دبل گلزنی خود، استقلال را در مقابل فاتح کاراگومروک ترکیه برنده کرد تا نگاه‌ها به سمت او به عنوان جانشین احتمالی حسین‌زاده در ترکیب استقلال جلب شود.

صادقی که یکی از مهره‌های کلیدی تیم امید ایران محسوب می‌شود، فصل گذشته با نظر فرهاد مجیدی از سایپا به استقلال آمد اما فرصت بازی چندانی به‌دست نیاورد اما حالا شاید منتفی‌شدن جذب محبی و جدایی حسین‌زاده بتواند فرصت بازی بیشتری را در اختیار ستاره جوان استقلالی‌ها قرار بدهد. سجاد شهباززاده، پیمان بابایی و کوین یامگا دیگر گزینه‌های در دسترس سا پینتو برای حضور در پست وینگر در فصل جدید به‌شمار می‌روند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان