تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

جنجال بر سر پنالتی‌ ها / لقب جدید پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی

در این برنامه همچنین از کلمه‌ای جدید و عجیب برای طارمی استفاده شد: «طارنالتی»! این کلمه حتی به عنوان زیرنویس هم در این شبکه استفاده شد تا با ترکیب کلمات طارمی و پنالتی، عبارت جدیدی را وارد فوتبال پرتغال کند و به این شکل به توانایی مهاجم ایران صحه بگذارد.

مهدی طارمیرویداد۲۴ در حالی که هنوز فصل جدید مسابقات فوتبال پرتغال آغاز نشده است، بازی دوستانه پورتو با موناکو و پنالتی گرفتن دوباره مهدی طارمی، جنجال تازه‌ای را در پرتغال به دنبال داشته است.

تیم فوتبال پورتو شب گذشته در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه خانگی خود در پرتغال به مصاف تیم موناکو فرانسه رفت و در دیداری که یک محک جدی و محکم محسوب می‌شد، با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید.

در نیمه دوم این مسابقه، مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو یک پنالتی گرفت و خودش همان پنالتی را به گل تبدیل کرد تا نشان بدهد همانند فصل قبل بازهم احتمالاً او یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار پورتو خواهد بود.

اما پنالتی گرفتن طارمی در این دیدار بازهم موج جدیدی از هجمه‌ها و انتقادات رقبای پورتو را به دنبال داشت و باعث جر و بحث دو کارشناس در یک برنامه تلویزیونی هم شد.

طارمی در سه فصل حضور در فوتبال پرتغال، همواره یکی از بازیکنانی بوده که در گرفتن پنالتی مهارت خاصی از خود نشان داده است و این توانایی هیچ موقع به مذاق هواداران تیم‌های رقیب خوش نیامده است؛ چه زمانی که طارمی در تیم ریوآوه یک بازیکن ناشناخته و گمنام بود و چه در دو فصل اخیر که مهدی با پیراهن پورتو خاطرات تلخی را برای هواداران بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون رقم زده است.

دیدار با موناکو هم هرچند دوستانه بود اما آنچه که در فضای هواداری فوتبال پرتغال بیش از پیش خودنمایی می‌کرد، خطای رخ داده روی طارمی در محوطه جریمه موناکو و تصمیم داور برای اعلام ضربه پنالتی بود.

در نیمه نخست بازی هم یکبار دیگر طارمی بعد از برخورد با مدافع موناکو روی زمین افتاده بود که این خطا پنالتی تشخیص داده نشد اما در نیمه دوم، داور مجاب شد تا به نفع پورتو یک ضربه پنالتی اعلام کند.

تنش بر سر پنالتی طارمی که این بار پیش از استارت فصل جدید لیگ پرتغال زده شده است، به جز در شبکه‌های اجتماعی بیش از همه در برنامه Liga D'Ouro (لیگ طلایی) خودنمایی کرد؛ برنامه‌ای که با حضور کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال از شبکه CMTV پخش شد.


بیشتر بخوانید: چرا هیچ‌کس جواب حرف‌های طارمی را نداد؟


در بخشی از این برنامه، «آنتونیو فیگیریدو» کارشناس و طرفدار تیم بنفیکا با طعنه گفت: پنالتی طارمی تنها نمونه کوچکی از آن چیزی است که قرار است در طول فصل رخ بدهد.

وی افزود: این بازیکن روی زمین می‌افتد و به صورت اتومات یک پنالتی اعلام می‌شود.

در میان صحبت‌های کارشناس بنفیکا، «ژورژه آمارال» دروازه بان سال‌های گذشته تیم پورتو که به عنوان کارشناس تلویزیونی فعالیت می‌کند، به دفاع از مهاجم ایران پرداخت.

آمارال از آنتونیو می پرسد که آیا با بیان این جملات شوخی می‌کند؟ وی سپس می‌گوید مدافع موناکو پای طارمی را لمس کرد و برخورد بین دو بازیکن شکل گرفت.

در این برنامه همچنین از کلمه‌ای جدید و عجیب برای طارمی استفاده شد: «طارنالتی»! این کلمه حتی به عنوان زیرنویس هم در این شبکه استفاده شد تا با ترکیب کلمات طارمی و پنالتی، عبارت جدیدی را وارد فوتبال پرتغال کند و به این شکل به توانایی مهاجم ایران صحه بگذارد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان