تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

ترامپ: ایران تمام مواد هسته‌ای مورد نیازش را در اختیار دارد/ ممکن است الان هم سلاح هسته‌ای داشته باشند

رییس جمهور پیشین آمریکا در یک سخنرانی با مطرح کردن ادعا‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران، از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال مسئله هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

ترامپ: ایران تمام مواد هسته‌ای مورد نیازش را در اختیار دارد/ ممکن است الان هم سلاح هسته‌ای داشته باشند
رویداد۲۴ دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا که در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای از آن خارج شد و با در پیش گرفتن سیاست «فشارحداکثری»، ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد، در یک سخنرانی در نشست ترنینگ پوینت اکشن در ایالت فلوریدا به تکرار ادعا‌های همیشگی‌اش درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و گفت: گزارش‌ها را بخوانید، آن‌ها [ایران]تمام مواد [هسته‌ای]غنی‌شده مورد نیازشان را در اختیار دارند. می‌تواند در بازه زمانی بسیار کوتاهی سلاح هسته‌ای داشته باشند. صحبت چند ماه یا کمتر است. ممکن است الان هم یکی در اختیار داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه شبکه نیوزمکس، ترامپ با انتقاد از سیاست‌های حزب رقیبش هشدار داد که یک ایران هسته‌ای، جهان را بدتر از طوری که «دموکرات‌ها چپ رادیکال کشورمان را نابود کردند»، جهان را تغییر خواهد داد.


بیشتر بخوانید: به‌دنبال تولید پیشرفته‌ترین سلاح‌ها هستیم/ از سلاح معجزه نمی‌خواهیم؛ به خدا تکیه می‌کنیم


او در این راستا مدعی شد: به محض این که آن را [سلاح اتمی]در اختیار داشته باشند، قاعده بازی به کلی تغییر می‌کند. این اتفاق بسیار بدیست که برای کشورمان افتاده است. کشور ما هیچ گاه در چنین موقعیتی نبوده است.

در حالی که دولت جو بایدن، رییس جمهور فعلی آمریکا بار‌ها از سیاست‌های ترامپ در قبال مسئله هسته‌ای ایران انتقاد کرده و با اذعان به پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش ذیل برجام، پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای ایران و فاصله گرفتن آن از تعهدات هسته‌ای داوطلبانه‌اش در توافق را نتیجه خروج دولت ترامپ از توافق خوانده است، رییس جمهور پیشین آمریکا در این سخنرانی با انتقاد از دولت بایدن گفت: ما کشوری هستیم که دارد به ایران اجازه ساخت یک سلاح اتمی بزرگ را می‌دهد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: توافق هسته ای ، ترامپ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
0
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان