تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت هنوز یک ریال از بودجه ۱۴۰۱ را ابلاغ نکرده است/ می‌گویند پول نداریم!

کمال حسین‌پور می‌گوید: اکنون در اوایل مردادماه هستیم، ولی هنوز یک ریال از بودجه ۱۴۰۱ را ابلاغ نکردند و به استان‌ها تخصیص ندادند. حتی یک ریال نه از سفر ریاست جمهوری و نه از بودجه ۱۴۰۱ به پروژه‌های عمرانی ملی تخصیص داده نشده است.

کمال حسین پور نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: در حالی به یک سالگی دولت سیزدهم نزدیک می‌شویم که خیلی نشانه‌هایی از پیشرفت مخصوصاً در حوزه اقتصاد به چشم نمی‌آید. در این بین، صدای نمایندگان مجلس هم درآمده است و هر روز شاهد انتقادات این تیم اقتصادی دولت هستیم. برخی نمایندگان معتقدند مشکل اصلی تیم اقتصادی دولت از سازمان برنامه و بودجه است؛ از جمله کمال حسین‌پور نماینده سردشت و پیرانشهر که به رویداد۲۴ خبر داده اکنون در اوایل مردادماه هستیم، ولی هنوز یک ریال از بودجه ۱۴۰۱ را ابلاغ نکردند و به استان‌ها تخصیص ندادند. به استان ما که آذربایجان غربی است، حتی یک ریال نه از سفر ریاست جمهوری و نه از بودجه ۱۴۰۱ به پروژه‌های عمرانی ملی تخصیص داده نشده است.

او می‌گوید: سازمان برنامه و بودجه به ما می‌گوید پول نداریم و انگار هیچ برنامه‌ای برای کارهایشان ندارند، حتی توجیه کارشناسی ارائه نمی‌دهند. در خیلی از مناطق کشور، یک تا دو ماه دیگر از فصل عمرانی باقی مانده است. یعنی نهایتاً تا اواخر مهر می‌توان کار کرد. وقتی پولی به ما داده نشده ما چگونه کار کنیم؟ به نظر من، عملکرد سازمان برنامه و بودجه اصلاً مثبت نیست. در دوره قبل و در زمان آقای نوبخت هم مشکل داشتیم. کلاً سازمان برنامه و بودجه مشکل دارد و باید نگاه‌شان نسبت به پروژه‌ها را تغییر دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی می‌گوید: وقتی درخواست ردیف ملی برای یک پروژه داشته باشید باید از سازمان برنامه ماده ۲۳ بگیرید، اما آن‌ها برای دادن این ماده، هزاران مشکل به وجود می‌آورند. یعنی اگر یک ماده ۲۳ برای پروژه‌ها بخواهیم حذف کنیم، چوب لای چرخ می‌گذارند.

وی می‌گوید: پروژه‌های مهمی مثل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ربط که فاضلاب ۲۰ هزار نفر وارد سدی می‌شود که آب آشامیدنی را تامین می‌کند را به سرانجام نمی‌رسانند.

نماینده سردشت و پیرانشهر می‌گوید: بحث اجرای رتبه‌بندی معلمان مصوب و ابلاغ شد، ولی همچنان اجرا نمی‌شود و دولتی‌ها، جواب مشخصی هم برای رتبه‌بندی ندارند. بحث رتبه‌بندی، بحث معیشت معلمان است که ضرورت دارد هرچه زودتر اجرا شود و در این موضوع خاص، به سازمان برنامه و بودجه انتقاد داریم. خیلی از نماینده‌ها مثل من با رویه سازمان برنامه و بودجه مشکل دارند و ما این موارد را با ارسال نامه به رییس جمهور و رییس مجلس اعلام کردیم.

حسین‌پور می‌گوید: رویه فعلی سازمان برنامه و بودجه به نفع مملکت نیست. پروژه‌های عمرانی خواب است و خیلی از بودجه‌هایی که باید تخصیص داده می‌شد، صورت نگرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان