تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱

حمله هواداران مقتدی صدر به پارلمان عراق

صدها تن از هواداران مقتدی صدر، روحانی قدرتمند عراقی، پس از حمله به منطقه سبز بغداد در اعتراض به نامزدی جناح رقیب برای نخست وزیری، در پارلمان رقصیدند و آواز خواندند.

حمله هواداران مقتدی صدر به پارلمان عراق

رویداد۲۴ به گزارش الجزیره صدها معترض که اکثر آنها از طرفداران مقتدی صدر، رهبر مذهبی مقتدر عراق بودند، پس از حمله به منطقه سبز بغداد در اعتراض به نامزدی از جناح رقیب برای نخست وزیری، در پارلمان عراق به رقص و آواز پرداختند.

پلیس روز چهارشنبه به منظور جلوگیری از نفوذ معترضان به دروازه‌های منطقه سبز با پرتاب گاز اشک‌آور با معترضان مقابله کرد، اما جمعیت همچنان به راه خود ادامه دادند و وارد مجلس شدند.

این اعتراضات آخرین چالش برای عراق است. این کشور با وجود افزایش قیمت جهانی انرژی همچنان در باتلاق بحران های سیاسی اجتماعی و اقتصادی غرق شده است.

جمعیت با به اهتزاز در آوردن پرچم ملی، عکس گرفتن، شعار و تشویق در اطراف ساختمان مجلس عراق تجمع کردند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از معترضان خواست تا «فوراً عقب نشینی کنند» و هشدار داد که نیروهای امنیتی «حفاظت از نهادهای دولتی و نمایندگی های خارجی را تضمین خواهند کرد و از هرگونه آسیب به امنیت و نظم کشور جلوگیری خواهند کرد».

تقریبا ۲ قبل از آنکه معترضان تصمیم به ترک محل تظاهرات را بگیرند دستورات مقتدی صدر رهبر شیعیان عراق صادر شد.

معترضان با نامزدی محمد شیاع السودانی و زیر و فرماندار سابق که گزینه نخست ائتلاف چارچوب هماهنگی است، مخالف هستند. حزب نوری المالکی نخست‌وزیر سابق و ائتلاف فتح طرفدار ایران و همچنین حشدالشعبی در همین گروه هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان