تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

یورش دوباره هواداران مقتدی صدر به منطقه سبز بغداد +فیلم

تظاهرکنندگان از موانع بتونی که دسترسی به پل را مسدود کرده بود بالا رفتند و شعار «همه مردم با تو هستند سید مقتدی» سر دادند.

یورش دوباره هواداران مقتدی صدر به منطقه سبز بغداد +فیلم
رویداد۲۴ سه روز پس از اشغال پارلمان عراق از سوی هواداران مقتدی صدر، این معترضان بار دیگر روز شنبه، هشتم مردادماه، در مرکز بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش فرارو، تظاهرکنندگان با تکان دادن پرچم عراق و در دست داشتن تصاویری از مقتدی صدر، سر پل جمهوریه، یکی از پل‌های بغداد منتهی به منطقه موسوم به منطقه سبز، تجمع کردند.

منطقه سبز یک منطقه فوق امنیتی است که پارلمان عراق و دیگر اداره‌های دولتی و همچنین سفارتخانه‌های خارجی در آن مستقر هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان از موانع بتونی که دسترسی به پل را مسدود کرده بود بالا رفتند و شعار «همه مردم با تو هستند سید مقتدی» سر دادند.

نیرو‌های امنیتی برای جلوگیری از ورود معترضان به منطقه سبز به ماشین آبپاش و گاز اشک‌آور متوسل شدند.

معترضان همچنین بار دیگر مخالفت خود را با نامزدی محمد الشیاع السودانی برای مقام نخست وزیری عراق نشان دادند.

حیدر اللامی، یکی از تظاهرکنندگان، به خبرگزاری فرانسه گفت: ما برای یک انقلاب اصلاحی و پیروزی رهبرمان سید مقتدی صدر بیرون آمده‌ایم.

این معترض عراقی اضافه کرد: ما فاسدان را نمی‌خواهیم و نمی‌خواهیم کسانی را که قبلا آزموده‌ایم دوباره بیازماییم. آنان برای ما چیزی ندارند، از سال ۲۰۰۳ تا الان همین افراد هستند، آنان به ما آسیب رسانده‌اند.

در حالی که هواداران صدر پیشتر از قصد خود برای تظاهرات در روز شنبه خبر داده بودند، نیرو‌های امنیتی عراق از قبل، چندین خیابان منتهی به منطقه سبز بغداد را با موانع بتونی بزرگ بستند.

شبکه خبری الجزیره در قطر گزارش داد که هدف تظاهرات روز شنبه، جلوگیری از برگزاری جلسه احتمالی پارلمان عراق برای انتخاب رئیس ‌جمهور و نخست ‌وزیر بوده است.

این شبکه همچنین به نقل از منابع عراقی اعلام کرد که حامیان صدر دفاتر جنبش ملی حکمت به رهبری عمار الحکیم را بستند.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان