تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ تشریح کرد:

جزییات حضور امیرعبداللهیان در کمیسیون اصل نود/ تاکید نمایندگان بر راستی‌آزمایی تعهدات غرب قبل از امضای توافق

سخنگوی کمیسیون اصل نود در تشریح جزئیات حضور وزیر خارجه در این کمیسیون گفت:در این نشست تاکید شد پیش از آنکه متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، باید مجلس نسبت به راستی آزمایی تعهدات کشور‌های طرف مذاکره مطمئن شود.

جزییات حضور امیرعبداللهیان در کمیسیون اصل نود/ تاکید نمایندگان بر راستی‌آزمایی تعهدات غرب قبل از امضای توافق
رویداد۲۴ علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۰ مرداد) این کمیسیون گفت: با توجه به شکایتی که در ارتباط با نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون مطرح شده بود، آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت شدند و پس از طرح موضوع، نسبت به اقدامات وزارت امور خارجه در مورد روند مذاکرات و پیش نویس و همچنین مطالبی که تبادل می‌شود، توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش فارس، وی افزود: در این موضوع سوالات جدی و فنی در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود مطرح و پاسخ‌هایی نیز از سوی وزیر امور خارجه ارائه شد، همچنین پیش‌تر پاسخ‌هایی از طرف این وزارتخانه به کمیسیون درباره برخی شبهات مطروحه ارسال شده بود که آن پاسخ‌ها نیز مرور، و اشکالات محتوایی آن‌ها با وزیر مطرح و با توجه به اینکه تعدادی از اشکالات وارد دانسته شد، قرار شد وزیر امور خارجه در یک فرصت زمانی کوتاه نسبت به نحوه تهیه گزارش و ارائه آن به نمایندگان ورود و اشکالات آن را اصلاح کند.

خضریان تاکید کرد: از آنجایی که این پرونده با منافع ملی کشور ارتباط دارد، لازم است مسائل با جدیت دنبال شده و مراقبت شود تا مسائل براساس مصالح کشور پیش رود و قرار بر این شد با یک تعامل مشترک بین وزارت امور خارجه و کمیسیون اصل ۹۰ موضوعات در یک کارگروه مشترک پیگیری شود.


بیشتر بخوانید: علی مطهری: اگر تصمیم، انهدام برجام است باید به مردم توضیح دهند


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: قطعاً تا پیش از آنکه متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، می‌بایست مجلس نسبت به انتفاع کشورمان و همچنین سیاست قطعی کشور در گرفتن تضمین واقعی و راستی آزمایی تعهدات کشور‌های طرف مذاکره و همچنین آمریکایی‌ها به خصوص در موضوعات نفتی و بانکی مطمئن شود و تا پیش از این موضوع نباید نتیجه‌گیری درخصوص مذاکرات داشته باشیم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام ، مجلس یازدهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
۱۲:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را در آلمان ببندند
از آمریکایی ها می خواهیم دهان سگ هارشان را در آلمان ببندند.
آلمان جنایتکار به همراه ناتو جنایتکار، اروپا جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 1400 تاکنون تسلیحات اوکراین را تامین می کند چرا؟
مزدوارن آلمانی در عراق، لیبی، سوریه، یمن و اوکراین چه غلطی می کنند؟
و این درحالی است که آلمان جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار و با کمک مالی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی جنایتکار در جنگ تحمیلی 8 ساله انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب خوشه ای و سلاح شیمیایی رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین کرده است.
مذاکره ایران با آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار از ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
آمریکا جنایتکار و هم کشورهای اروپایی جنایتکار چگونه حق صلاحیت مذاکره در باره سلاح هسته ای ندارند.
اگر سلاح هسته ای بد است، آلمان جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
اگر سازمان های بین المللی خیانتکار قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار، اسرائیل جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
برنامه هسته‌ای ایران از ابتدا هیچ ارتباطی و ربطی به آلمان جنایتکار ندارد و تاکنون نداشته است مذاکره ایران با آلمان جنایتکار 100 درصد فقط به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولت حسن بوده است.
آلمان جنایتکار خود انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب خوشه ای و سلاح شیمیایی در اختیار دارد.
دخالت و مداخله وزیرخارجه آلمان جنایتکار در باره برنامه هسته‌ای ایران به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان