تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

آخرین آمار عملیات امدادونجات سیل در کشور/ ۷۶ جانباخته و امدادرسانی به ۶۱ هزار نفر

تازه‌ترین آمار‌ها از شمار جانباختگان و حادثه دیدگان سیل اخیر حاکی از مرگ ۷۶ تن و امدادرسانی به بیش از۶۱ هزار نفر در ۲۵ استان کشور است.

آخرین آمار عملیات امدادونجات سیل در کشور/ ۷۶ جانباخته و امدادرسانی به ۶۱ هزار نفر

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، درپی بارش‌های شدید باران در نقاط مختلف شاهد جاری شدن سیل و وقوع آبگرفتگی در این مناطق بودیم، بارش‌هایی که در برخی از نقاط نظیر فیروزکوه، امام‌زاده داوود (ع)، یزد، رفسنجان و ... خسارات جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.

محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده، در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: امروز برای بازدید از مناطق سیل‌زده و اطلاع از آخرین روند امدادرسانی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردم. در جریان این سفر با استاندار و دیگر مسئولان و مقامات محلی نیز دیدار و گفتگو‌هایی انجام شده و آخرین وضعیت امدادرسانی در این استان ارائه شد. بنا شد تا طبق دستور ریاست محترم جمهوری به سرعت نسبت به جبران خسارات و حمایت از آسیب‌دیدگان اقدام شود.

وی همچنین درباره آمار جانباختگان سیل در کشور نیز گفت: شمار جانباختگان سیل و آبگرفتگی در کشور برابر تازه‌ترین گزارش‌های دریافتی، ۷۶ نفر است. اجساد این افراد به پزشکی قانونی منتقل شده و بررسی اولیه حاکی از مرگ آن‌ها در پی سیل است و تحقیقات ثانویه و تکمیلی نیز در حال انجام است. همچنین ۱۶ نفر نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: افشاگری محسن پیرهادی از چرایی وقوع سیل امام‌زاده داوود +فیلم


مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در گفتگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت خدمات ارائه شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل اخیر پرداخت و گفت: از ابتدای مردادماه تا کنون ۶۵۰۰ امدادگر در ۱۵۰۰ تیم عملیاتی در جریان امدادرسانی به سیل در ۲۵ استان کشور فعالیت داشتند. در این ماموریت‌ها ۱۲۰۰ دستگاه خودرو و ۱۵ فروند بالگرد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات امدادونجات در ۱۶۶۹ نقطه متاثر از سیل صورت گرفته است، گفت: ۱۶۷ شهرستان، ۱۳۰ شهر، ۱۳۸۶ روستا و ۱۵۳ محور مواصلاتی تحت سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که عملیات امدادی در آن‌ها از سوی هلال احمر انجام شده است. در جریان این عملیات‌ها به ۶۱ هزار و ۱۲۷ نفر امدادرسانی شده و ۸۵۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۰۱۸ نفر نیز به نقاط امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمات هلال احمر در ۲۵ استان متاثر از سیل ادامه دارد، گفت: این ماموریت‌ها به ویژه در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، تهران، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان ادامه دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان