تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

بهروز کمالوندی: به سمت ساخت بمب هسته‌ای نخواهیم رفت

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: از اظهارات اسلامی در مورد توانایی ایران در دستیابی به بمب هسته‌ای اشتباه برداشت شده است. ایران به دلیل توانمندی‌های استراتژیک خود نیازی به بمب هسته‌ای ندارد و به سمت ساخت بمب هسته‌ای هم نخواهد رفت.

بمب هسته ای در ایرانرویداد۲۴ بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با شبکه المیادین گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی و به منظور حفظ منافع ملت ایران، مجموعه‌ای از وظایف را انجام دادیم. یکی از کار‌هایی که انجام دادیم راه اندازی ۱۰۰۰ دستگاه سانتریفیوژ IR۶ بود و از دیروز شروع به تزریق گاز به این ماشین‌ها کردیم.

کمالوندی تاکید کرد: ما روند غنی سازی را برای رفع نیاز‌های کشور ادامه خواهیم داد. ما قبلاً برنامه خود را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده‌ایم و طرف‌های دیگر مذاکرات هم می‌دانند که ما در این باره قانون داریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سخنان اخیر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و برداشت‌های از این سخنان، گفت: از اظهارات اسلامی در مورد توانایی ایران در دستیابی به بمب هسته‌ای اشتباه برداشت شده است. ایران به دلیل توانمندی‌های استراتژیک خود نیازی به بمب هسته‌ای ندارد و به سمت ساخت بمب هسته‌ای هم نخواهد رفت.

وی همچنین گفت: اگر طرف‌های دیگر به تعهدات خود بازگردند، ما نیز در چارچوب توافق هسته‌ای به تعهدات خود باز خواهیم گشت.


بیشتر بخوانید:  فارن افرز: ایران در آستانه هسته‌ای شدن است


سخنگوی سازمان انرژی اتمی شب گذشته نیز در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: کار تزریق گاز به ۵۰۰ ماشین آی. آر. شش انجام شده است و این موضوع به طور کامل به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز رسیده است.

کمالوندی افزود: این یکی از رویکرد‌های رسیدن به توان ۱۹۰ هزار سو در حوزه انرژی اتمی است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان